Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 5900 ggr
[Zoie]
0

Elektriskt hår

Mitt hår blir jätte elektriskt på vintern. Så fort jag har åkt iväg någonstans och är inomhus och har jacka på mig står håret rakt upp. Det är verkligen inte fint och det blir pinsamt.

Vad ska jag göra för att bli av med det elektriska håret på vintern? :)

Em--ma
0

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

[Zoie]
0

Jag har sett det förut men den där sprayen kostar ju cirka 475 kronor och det är dyrt tycker jag :)  Kanske vet du någon annan produkt som är bra att använda och är billigare?

Chamy
1

Håret blir elektriskt för att vinterluften är torr, och därför torkar ut håret. Om du ser till att verkligen återfukta ditt hår och inte tvätta det varje dag så kommer det statiska med största sannolikhet försvinna. Det är även väldigt effektivt att kamma håret istället för att borsta det.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

annikaaaa
0

så har en av mina kompisar oxå :P hon har oftast vatten med sej så när håret blir elektriskt blöter hon på…

jag själv har aldrig elektriskt hår, ganska skönt får jag lov att säga :)

//Annika

Åsa S
0

Spraybalsam (som man inte sköljer bort) för barn (natusan tror jag det är) kör jag med när håret spretar, ingen större konstnad och man kan köpa det i de flesta matbutiker + tvätta håret sällan hjälper.