Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1886 ggr
[Zoie]
0

Två frågor

Jag har två frågor som jag funderar över.

1. Jag får väldigt lätt slitet hår och jag plattar mitt hår dagligen. Använder oftast värmeskyddande spray innan. Men det blir slitet iallafall. Hur ska jag göra för att mitt hår ska bli mindre slitet?

2. Mitt hår växer jätte sakta och hur gör man för att sitt hår ska växa fort? :)

Ellenfyrkant
0

1. Hårinpackningar, regelbunden klippning.

2. Välj rätt mat. Finns också tillskott på tabletter man kan köpa, alldelles säkerligen på life men vet också att det funnits på ica ett tag.

Mvh Ellenfyrkant

Em--ma
0

som #1

1. Hårinpackning, och klippa topparna

2. ät vitaminer, massera hårbotten, använd skonsamma produkter =)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Chamy
0

Om du vill att ditt hår ska bli mindre slitet så måste du sluta/drastiskt minska ned plattandet av håret. Det finns inget som skyddar mot värmen, det enda värmeskyddande spray gör är att göra hårstråna släta, vilket i sin tur gör att friktionen från plattången minskar.

Det finns inget som gör att håret växer snabbare. Däremot kan du minska på det slitage som förstör håret från topparna, som exempelvis värme och kemikalier. Då kommer det verka som att håret växer snabbare, när det egentligen blir starkare. Och i allra högsta grad det som #1 och #2 svarade.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus