Uppsatt hår i ett år
Jag blir galen på mitt hår. Jag har förstört det under en längre tid och just när jag fick ut perfekt längd och tjocklek så klippte jag upp det rejält och gjorde dreads av hela skiten. Jag kammade ut dom och nu är mitt hår helt förstört. Det är jättetunnt och går bara ner till brösten. jag får ångest av att ha det utsläppt så därför har jag alltid löshår (clips) i. Nu till min fråga, är det någon här som har testat att ha uppsatt hår i ett år eller mindre och när man väl släpper ut det så bara WOW, vad långt det har blivit! Jag funderar faktiskt på att göra någonting sånt. Vad säger ni?
Haah låter smart , dock tar det väldigt lång tid, och ha uppsatt hår länge sliter på håret ;D
Jag hade uppsatt hår under 3 månader typ , och nu när jag plattade det så var det långt som tusan x*D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Jaså? Det låter ju asfräckt, jag kanske borde göra det. Bara det att jag ser typ dum i huvudet ut med uppsatt hår! Hur mycket hade ditt hår växt under domhär tre månaderna, eller vet du inte? :)
haha, mitt hår är inte super rakt, men när jag hade platat det var det ändå typ 5 cm längre en vad jag trodde det va! ;D
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
åh, det låter ju typ underbart!
jag har alltid uppsatt hår, har väl haft det i två år kanske, och det känns faktiskt som att när man väl släpper ut det har det vuxit väldigt mkt 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
annar kan du ju pröva att typ fläta det..
Jag har alltid uppsatt, kanske har utsläppt en eller två dagar utspritt på ett halvår. När jag går hemma kan jag ha utsläppt ibland, men aldrig ute. De få gånger som jag har utsläppt ute så är jag alltid lite förvånad över att det fastnar på olika nya ställen, eftersom håret är mycket längre sedan sist. Mitt hår har aldrig tidigare varit så långt och välvårdat som nu när jag har det uppsatt, och det blir bara roligare och roligare eftersom man kan testa nya frisyrer ju längre håret blir.
Jag kanske ska tillägga att man måste sätta upp håret med hårvänliga medel, pinnar, klämmor en del väldigt mjuka hårband för att det ska minska skadorna på håret. Och för att det ska kunna växa i lugn och ro där uppe, haha. =)
det låter intressant. jag vill inget hellre än att det ska växa ut och minimera slitaget på håret, och eftersom jag hellre har uppsatt än utsläppt just under utväxtstadiet så vore det någonting att testa. hur långt hår har du? och hur mycket har ditt växt under ett halvår? och hur ofta måste du toppa dig? :)
#9 Det är jätteskönt att ha håret ur vägen, och det blir inte ett dugg slitet om man sätter upp det rätt. Mitt hår är halvvägs ned på ryggen, målet är att ha hår ned till rumpan :P.
Jag vet inte, jag har haft det uppsatt sedan i mars förra året så 9-10 månader, det har väl växt kanske 1,5 dm sedan dess, och jag toppar aldrig håret eftersom jag aldrig färgar, stylar eller använder några som helst kemikalier, det blir helt enkelt inte slitet.
Jag sätter upp med pinnar mest, förutom när jag har flätor, då är de lite svårt att använda pinnar :P, så då använder jag mjuka barntofsar utan skarvar.
Berätta gärna hur det går med projektet, jag är nyfiken nu. =)
Åh, okej! Med andra ord har det växt som ogräs under dom månaderna!
Som sagt så är mitt hår väldigt trasigt, men jag har klippit bort rätt mycket också, så nu har jag bestämt mig för att sluta färga håret en period framöver. jag sover med satinörngott och tvättar det max två dagar i veckan. oljeinpackningar brukar jag köra med och när jag har uppsatt så har jag lite hårspray i för att jag har en massa småhår i luggen som jag vill ska sitta fast. jag varken fönar, lockar eller plattar håret, äter vitamintillskott, kör med svinborste och försöker klippa bort slitna toppar så fort jag får syn på dom. jag tycker att jag borde slita ganska minimalt på det nu, eller jag hoppas det åtminstone. bara det att jag vet inte om jag kommer klara av att ha uppsatt hela tiden, jag känner mig inte alls fin i uppsatt hår, men det kanske är någonting som jag måste vänja mig vid. jag har fått världens noja, att jag inte får ha utsläppt hår för då skaver det mot kläderna och blir slitet. haha! men jag vill verkligen köra en period på uppsatt hår då det ser förjävligt ut förtillfället :)
Om du använder hårspray tycker jag att du ska tvätta håret oftare. När man borstar ut hårspray ur håret så slits håren som sitter ihop med det klistriga hårsprayen isär och ytskiktet av håret dras loss. Om du vill fortsätta att sträcka ut tvättarna så borde du definitivt esta aloe vera gel för att tämja dina småhår, funkar lika bra som hårspray, men är vårdande istället för skadande.
Det ska bli kul att se hur det går.
åh, okej! vart kan man få tag på aloe vera gel?
Mitt ica säljer det, 99,6% aloe vera barbensis, men jag tror att det är ett undantag. Hälsokostaffärer är din vän när det gäller naturprodukter som oljor och aloe vera gel osv. Om det inte funkar på ditt hår för att hålla småhår på plats så kan du blanda det med ditt Balsam, gör håret helt sjukt mjukt och lent.