Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 2168 ggr
Meddo
0

Lockar med spolar ?

Hallojsan!

Har en Locktång, men det krävs tid, och man får ont i armen efter ett tag ^^ jag vill ha lockar, och funderar över om hårspolar är ett bra sätt ? Det är lite akut då jag vill ha det på nyår :) Men jag har aldrig gjort det, hur gör man?  Vart får man tag på spolar ? :) Hur mycket hår tar man på varje spole osv ? jag har ingen aning om något :P haha.

Jag såg såndär permanent-förpackning på mataffären, är det något ni rekommenderar eller är det bara skit?

Tacksam för alla svar ! Skrattande

beliivelove
0

Det dära med permanent, till lockigt,

ja det kan visst bli jätte bra, men det är de, vissa tappar

jätte mkt hår, och blir jätte svekna, jag hade inte vågat.

det finns väll sånna spolar i vanliga mattafärer :S

wanna-be-thin
0

hemmapermanent är verkligen inget att rekommendera, så du vet tyvärr :/ finns värmespolar ex på åhléns iaf :)

[Strawberi]
0

Om du vill ha kvar ditt hår på huvudet, så tipsar jag om att inte permanenta. Locktång är de bästa. Min kompis plattpermanentade allt hår och de rasade av. Hon blev helt förstörd. Så gör de inte. Din arm vänjer sig. Det gjorde mina :)

wanna-be-thin
0

permanent behöver inte betyda att håret trillar av som du sägre, men det finns de frisörer som inte kan sin sak. min kompis permanentade sitt hår och frisören brände det, så håret mår inte så bra, men det har inte trillat av

[Strawberi]
0

#4 - nej de rasar inte av för bara det. Men du kan inte färga eller platta speciellt mycket efter en fel permanentning ;)

wanna-be-thin
0

#5 precis :) tål inte mkt mer innan det ger upp.. :P