OMG gummihår!!!
**NOOOOOO!
**jag har fått gummihår!
har blekt det 3 gånger
på 3 veckor..inte så konstigt..
men iaf… hur ska jag
göra för att få mitt
hår ''silkysmooth''
?!?!?!?
använd prudukter som är bra för slitet hår/återuppbyggande, undvik att föna det, platta det osv. Klipp topparna ofta, inpackningar.. så kan det bli lite bättre men hela tuggumi-biten växer bort. går inte att få bort helt.

GÅR DET INTE ATT FÅ BORT!!!!!!!!!!!!!! NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!

Jag hade en bra inpackning på i 4 timmar så blev det nästan bra. Nu är det väldigt länge sen och det märks nästan inte längre men jag har gjort inpackning i 4 timmar minst en gång iveckan. :)

vad hette den!? 

Har Fructis i en rund burk. Vet inte exakt vilken.. :)
Alltså, nej det går inte att "få bort" om du inte klipper bort det. Håret skadas ju när man bleker det. Och det kommer förmodligen aldrig att bli "silkysmooth" efter att ha blivit blekt tre gånger på tre veckor. MEN, du kan ju underlätta genom att behandla det väl i fortsättningen, jag skulle använda en hårinpackning iställer för Balsam efter varje hårtvätt. Och om du hittar så skulle jag verkligen rekommendera ett shampoo utan sulfat i, ett naturlig shampoo med andra ord(läs igenom innehållsförteckningen, behöver inte vara dyrt för att vara bra). Testa även att Olja håret, det min absoluta favorithårkur. Du kan ju testa att Olja håret några timmar innan varje hårtvätt.
Bortsett från det så kan jag bara önska dig lycka till!

thääänx! =D

jag kan bara säga en sak,
jag slingade mitt hår i somras, nästan hela håret
och jag tror inte jag gör det på ett tag, för jag fick nästan klippa bort
2 dm , jag skojjar inte. för jag kunde inte kamma det, och det stod rätt upp
jag grät, darna in dagarna ut, tänk på vad ni ger er in på innan ni gör det ;)
Jag fick gummihår av att jag blekte det om och om igen… Jag lät det vara men vecka efter vecka så gick håret av, jag hade midje långt hår och fick kort KORT bara några centimeter kvar. Blekning hemma är farligt… Hoppas ditt inte är lika skadat som mitt va.
Vad exakt är gummihår??? Nu blev jag väldigt rädd och orolig, med tanke på att jag blekt mitt hår 4 gånger sen i tisdags… "/

#10 Om du tar ett hårstå och drar i det så töjs det ut, som ett tuggummi, innan det går sönder. DET är gummihår. Ett friskt hårstå ska ju inte gå att töja ut.
Okai, mitt hår har på något mirakulöst sätt klarat sig :P Tack

#12 Vilken tur! :)
#12 håller med med mitt :P Blekte 3 ggr på samma dag!
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Mitt hår blekte jag dagen innan julafton, blev en morot. sen på fredagen så blekte jag igen. Sen nu igår gjorde jag färg ihåret.. är fortfarande lite orange. Ska göra slingor i håret på ca 1 ½ vecka. Mitt hårstrå är nog inte gummi, har prova dra i det… Hårbotten följer ju med men inte om jag håller i håret med båda händerna och drar!! ;) - smart!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
fick också gummihår i sommras när jag blekte, men jag lät det bara vila tills det hade gått till sig själv. :) visst det lossnar mkt mer när man duschar än vanligt men, ha tålamod och håll inte på att dra i det och grejer (haha jag brukar alltid gå och dra i mitt hår i tid och otid när jag är missnöjd med det :P )
mitt hår ska få vila nu ett tag ca 1 ½ vecka och då blir det slingor och om det blir bra då i håret, då ska håret få vila länge!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
jag går frisörlinje,
blek inte håret hemma, du vet aldrig vad det finns i!
och istället för att bleka sönder det kan man tillsätta (kommer inte ihåg riktigt vad det heter) men typ violett eller blått för att få bort den gula/orangea tonen. det gula/orangea försvinner men håret uppfattas dock mörkare, men jag anser iaf att det är bättre än att bleka sönder håret, för det går inte att "laga" och inpackning är kasnke bra eftersom den gör ett skal runt det skadade hårstrået så det itne skadas mkt mer, det uppfattas lenare eftersom det packats in i ett silikonhölje (oftast, de inpackningar och Balsam som inte är köpta hos frisör, utan på ica eller liknande) så ni vet, jag säger inte att den inpackningen ni skrev om är sådan, men bara så ni vet hur det kan vara
och visst finns det bra blekningar som man använder hemma, men absolut inte alla, det är dyrt, men säkert att gå till frisör
puss och lycka till allesammans!
TIPS LISTA!
1. DRA INTE INTE I DET! ( blir bara myckett värre)
2. Färga inte håret på typ 2 månader. Och sov med inpackning.
Blekte 3 gånger på 1 dag förut. Och fick inte gummi :o
Men tar hand om mitt hår rätt noga för behålla det, däremot har jag gummi nu men jag är så van att låta bli det när de är blött.
#0: hej ser att detta var länge sedan undrar hur det gick? Har själv fått mitt hår förstört nyss🥲
Livet på en pinne

Livet på en pinne
#21:mitt hår ser ni helt förstört
Livet på en pinne
#20 TS har inte varit aktiv på 11 år. Skapa en egen tråd istället 🙂 Så kan vi prata om saken där.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#20: den här tråden skrevs senast i 2010, och TS är inte aktiv så tror inte att du kommer att få svar på det här.
Bättre om du skapar ny tråd eller frågar i allmänt hårbabbel istället. 🙂
#24 Vi skrev nog samtidigt 😛
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#25: ja det gjorde vi. 😹
#23: okey lugnt tack
Livet på en pinne