Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 3431 ggr
Ellenfyrkant
0

Värma om syntetdreads

Hur gör jag för att värma om syntetdreads på rätt sätt ?
Vad använder man för teknik och hur länge värmer man ?
Vilka olika "värmekällor" (ex. strykjärn, plattång) har man att välja bland och vilka har funkat bäst för dig ?

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

*putt*

Mvh Ellenfyrkant

VAASHii
0

Du kan ju använda kokande vatten, steamer, strykjärn, plattång och ånga. De vet jag om iaf.

Om du googlar lite hittar du information om de olika teknikerna! :)

mandariiin
0

på min hemsida under "hur sköter du din nya frisyr" så står det lite enkelt hur du fixar dreadsen.

www.mandariiin.com

[Nötis]
0

när jag skulle värma om mina så doppade jag dom i en skål med vatten, la en handduk ovanpå och plattade dom med en platttång XD vet inte om det är så bra igentligen, men det funkade iaf :P   fast det tog skit lång tid för jag gjorde en dread i taget XD

Ellenfyrkant
0

#3 Hittar ingen info om hur jag går tillväga för att värma om.

Mvh Ellenfyrkant

mandariiin
0

#5 Sorry, det stod med tidigare, men jag måste ha tagit bort det någon gång….

Du använder en hårfön, gärna utav äldre modell (utan överhettningsskydd). Tvinna sen dreadsen åt samam håll som den redan är tvinnad åt. och håll den stilla så medan du för fönen längst med dreadsen. Värmen gör att syntet håret i dreadsen drar ihop sej.

[Nötis]
0

#6 jag har maskingjorda dreads hemma som jag använde i sommras men tog ur som för att dom blev toviga och tvinnade upp sig, tror du att jag skulle kunna värma om dom så dom går att använa igen? elr är dom helt utan räddning bara för att dom bara är tvinnade och inte touperade ?  :/

mandariiin
0

maskingjorda går att fixa till hyffsat. men dom blir aldrig riktigt bra i mina ögon.

[Nötis]
0

#8  nej men tror du att man kanske skulle kunna typ.. ta upp dom helt och toupera om dom kanske? :P elr det kanske inte är någon idé att försöka XD

mandariiin
0

tyvärr ingen ide alls att ens tänka tanken med maskingjorda dreads. då komemr dom bara bli värre.

bättre att satsa på att köpa "riktiga" syntet dreads redan från början.

[Nötis]
0

#10 någon borde ha berättat det i våras innan jag såg dom på bluefox, dom va lite utav ett impulsköp haha ;)

mandariiin
0

#11 haha, tyvärr är dte många som gör som du, och tror att maskingjorda dreads kan se lika bra ut som handgjorda. Tungan ute