Löshår till dreads
Funderar på när man gör äkta dreads och ska sätta i löshår (innan). Hur gör man då om man vill ha ex. 60 cm långa dreads och räknar med att det färdigdreadade håret blir halva längden av vad håret var från början. Man köper väl inte 120 cm hår för att dreada ? Finns det löshår man sätter fast långt ut på sitt vanliga hår, eller hur går det till ?
Funderar också på om någon vet hur det blir om man blandar syntetiskt och äkta hår i en förlägning som ska dreadas. Det är lika bra att lägga pengar på heläkta om man ändå ska kosta på sin frisyr såpass mycklet pengar. Men var mest nyfiken.
Mvh Ellenfyrkant

Du virkar inte in löshåret ända uppifrån jämt. Utan du börjar med att virka ditt egna hår, för atts en lägag till mer hår längre ut i topparna.
Att blanda syntet och äkta brukar inte vara några problem. Skillnaden är att syntet håret oftast är något strävare och känns plastigt helt enkelt.

#1 Vad ska det vara för fästen om ska köpa löshår till detta ändamål ?
Mvh Ellenfyrkant

fästen? du köper löst hår, en så kallad bulk.

#3 Ah ok, kunde tänka mig att det kunde vara så men sen tänkte jag också att det kanske finns några fästen gjorda för åå ha så, men aa skit samma. Har aldrig sett löst hår lär jag har kollat på olika sidor som säljer löshår. Vart får man tag på sånt ? Om man nu inte vill beställa hår för att sedan klippa av fästena. 
Mvh Ellenfyrkant

välsorterade internet butiker.