Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 3958 ggr
chocomian
0

Göra egna dreads!

Japp, beställde tidigare ikväll Jumbo Braids från Kawaiidesign.se och hade tänkt försöka mig på att göra egna dreads, helsvarta till mitt hår :)

Jag har dock uppklippt hår därbak och till hakan längre fram, så jag funderar på ifall det bästa vore att göra falls av dem sedan?

Kom gärna med tips! :)

sandraxea
0

om du tänkt fläta i syntetdreadsen så spelar det eg ingen  roll hur långt/kort ditt hår är. bara det är så pass långt att du kan fläta och fästa i lösdreaden, man brukar rekomendera ca 15 CM.

Varga
0

Har du kikat på hårforumet hairdrobe.se? Annars tycker jag att du ska kika där - massor av hjälpsamt folk, jag lärde mig allt jag kan om dreads där ;D

Alex
0

#2 Det finns många dreadskunniga även här. Flört

Tyvärr är inte jag en av dem, så jag kan inte hjälpa dig. Men du får säkert svar av andra snart! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Varga
0

#3  Jodå, jag brukar själv räkna mig till en av dem, men jag tipsade mest för att ge insperation ;) Och jag tror att frågan redan var besvarad, dessutom? ^^

Själv har jag flätat i 10cm-hår, en sidecut på utväxt, och visst går det, men det sitter inte lika bra, "livslängden" är väl ungefär hälften av det vanliga. Så beror det självklart på hur van flätare man är och hur lång tid man lägger ner på var enskilld fläta. Hittar du någon som är duktig och ni har tid på er kan det säkert sitta en månad, minst.

Har du så långt hår att du kan sätta i falls så har du absolut tillräckligt för att fläta i dem ;) Falls är mer till för när man inte vill ha dem varje dag, exempelvis om man har ett jobb som inte tillåter extrema frisyrer eller liknande. (Så finns det självklart fler anledningar, men ja, det var ju inte frågan ;))

Annars tycker jag väl att du bara ska köra på! Blir det SE (single ended) eller DE (double ended) du gör? Gör du SE ska du tänka på att göra tillräckligt stora, men inte alltför stora, hål längst upp. Jag gjorde mina första jättetighta, och det är jättesvårt att få in håret i dem när man flätar fast dem. Helst någon cm eller mer i "längd" så att säga, så slipper man sitta och pyssla med en virknål (speciellt om man flätar på sig själv… Oskyldig)

Ellenfyrkant
0

Vad är falls ?

Mvh Ellenfyrkant

mandariiin
0

falls är när man knyter fast dreads på en snodd/snöre elle rliknande för att sen sätta fast dom på dina egna toffsar. på så sätt kan du ta ur/sätta i dreadsen när du vill.