Rött till brunt?
att färga över rött hår är skitsvårt. röda brukar lysa igenom väldigt mycket.
Ett tips är som sagt att bleka en gång innan, men de tär inte säkert att mn bleker bort tillräckligt med röda pigment så de inte ska lysa igenom. men de tär värt ett försök.
du kan ju prova att lägga på en brun direkt, men det är inget jag skulle rekomendera då det garanterat kommer att lysa igenom.
Som Lowe säger lyser det röda ofta igenom. Dock ska du inte bleka bort allt rött pigment om du bleker, för det krävs lite rött för att det ska bli brunt, utan något rött pigment riskerar en brun färg att bli grön.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Okej, bra. Men då måste jag faktiskt bara fråga.
Jag ska fläta in lösdreads i håret. Dreadsen är bruna och det är därför jag ska färga. Men med tanke på att jag ska göra det, är det lika viktigt att jag ser till att få en perfekt brun färg? Eller tror ni att det skulle funka att faktiskt bara färga direkt över det röda?
Jag är ju rädd att det kommer se ganska konstigt ut om det blir två olika bruna Färger. Det är ju om du kan lyckas få till en snygg övergång, så det bara blir lätta röda skiftningar i ditt hår, men att det ändå är samma bruna färg som i dreadsen.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Nu har jag blekt håret två gånger och lagt i en hårinpackning. Nu ska håret få vila i några dagar och sen blir det brunt. Och om en vecka har jag dreads :) Superexcited! =D