Tona rött
Jag har i flera månader nu varit väldigt sugen på att färga håret rött men tvekat. Fick tillbaka min naturliga hårfärg i somras efter att ha färgat det som en galning i drygt tre år, har ingen vidare lust att börja den cirkusen igen om man säger så. Dessutom är jag blond vilket gör det ännu jobbigare.
Hursomhelst, har funderat lite över att använda en röd toning istället för att färga det fo real. Dock är jag ju medveten om att röd färg kan vara väldigt svårt att få ut och jag har ingen vidare lust att se ut som en orange kyckling och behöva bleka sönder mitt hår mer än vad jag redan gjort.
Jag har inga problem med att den röda färgen skulle sitta kvar länge, bara att jag skulle behöva slita håret igenom att bleka som en tok. Så, om jag tonar håret rött, kommer färgen försvinna utan att jag behöver köpa ny färg och fixa med det?
the vanity, it becomes insanity
En röd toning sätter sig rätt bra den med. Så du kan nog inte räkna med att få tillbaka din blonda färg helt och hållet av en röd toning, det får man sällan av någon toning och rött är ju värst…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst