Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2652 ggr
chocomian
0

Avfärga hos frissan?

Hallå!

Har under 5 års tid nu haft alla möjliga sorters hårfärger och just nu svart och haft över 1 år tillbaks.

Men… jag vill ha tillbaks min naturliga hårfärg, vilket är röd/rödbrunt. Vill inte vänta och se den dära fula utväxten, så funderar på att gå till frisören och avfärga det.

Jag skulle vilja veta hur det går till, får jag tillbaks direkt min naturliga hårfärg? Slits det på håret? Hur mycket kostar det?

Tacksam för svar! :)

regskylt
0

När man avfärgar håret så betyder det inte att man får tillbaka sin naturliga hårfärg. Vafärgning är som en lättare blekning, man tar bort pigment. Så resultatet blir oranget i bästa fall när man har svart hår. Det bästa du kan göra om du vill ha tillbaka din naturliga hårfärg är att spara ut den om du vill vara skonsam mot håret.

chocomian
0

Jo, jag har precis läst runt lite mer på internet och förstod också att bästa sätt var att odla ut det >.<'

Och tur att jag har kort hår! För det borde inte ta allt för många månader :D Har till öronen ungefär och 1 cm utväxt än så länge.

regskylt
0

då går det nog fort. jag håller på att spara ut mitt hår för att bleka sönder det. har ca 1 cm utväxt också och har ett par månader kvar.. det kliar i fingrarna :)

Alex
0

Alternativet, om du tycker det är jobbigt med utväxten, är ju att avfärga/bleka och färga med en färg som är så lik din naturliga färg som möjligt, så är håret i alla fall enhetligt under tiden det växer ut.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

chocomian
0

#4 Det blir inte lätt, eftersom jag är rödhårig och det är väldigt svårt hitta min naturliga hårfärg på burk :\

Alex
0

#5 Jo, självklart. Men du kan ju i alla fall hitta något som är mer likt. Flört Alternativt gå till en frisör och visa bilder på hur du hade det förut, eftersom de kan blanda själva.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

chocomian
0

#6 Sant! :P Blonderar man det nu, blir jag nog brun, tror jag :P Har faktiskt 1 blondering (kanske blekning) här hemma jag inte använt :P

Alex
0

#7 Det bör vara blekning, annars blir det svårt att få håret ljusare. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

chocomian
0

#8 Får kolla in det ikväll när jag ändå ska duscha :P

isay
0

jag avfärgade hos frissan, och det var precis som en hemmablekning, kändes efteråt lite ovärt att lägga 1000 spänn på det!Obestämd

Em--ma
0

#10 omg, 1000 kr? ;D rena rånet.. Fast betalade 800 kr när jag färgade två färgat ….

tycker du borde göra som #6 att gå och fråga om dom kan mixa ihop nått liknade

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

isay
0

#11 jaaa, helt sjukt!

fast fick ju färga också men .. :(