Hår iFokus

Hår

Etikettfrisyrer
Läst 2882 ggr
placebo
0

Små plastklämmor?

Någon som vet om det finns små plastklämmor som kan hålla samman hästsvansen lika kompakt som en gummisnodd?

Ellenfyrkant
0

Vad ska du med det till ?
Frågar av nyfikenhet. Glad

Mvh Ellenfyrkant

Chamy
0

Dt beror på hur små plastklämmorna är. Om det är de miniklämmor som man kan köpa på HM i typ 10-pack du menar så kan de bara hålla upp ett väldigt tunnt hår. De håller ju inte så mycket hår. Men det finns ju de som är lite större som håller mer hår, och därför håller håret på plats bättre. Men i allmänhet håller inte klämmor så jättebra, inte i mitt hår i alla fall, om jag springer lite så trillar de direkt.

Jag rekommenderar, om man har lite längre hår, att sätta upp håret med pinnar istället om du vill undvika hårsnoddar av olika skäl. Instruktioner finns på youtube.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

placebo
0

#1 Jag letar efter en rör-liknande klämma som kunde ersätta gummisnodden. Förhoppningsvis borde klämman slita av färre hårstrån när man har hästsvans.

soetisen
0

Jag brukar köpa mina plastklämmor på glitter, tycker dem sitter helt okej och jag har mellan tjockt hår. Brukar få göra om den en iallafall gång efter jag har satt in den.

Ett litet minus är att dem inte håller så jättelänge, men dem är inte så dyra heller, max 20 kr :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Gudris
0

Snoddar utan metallspänne sliter mindre på håret än sånna med :) Själv gör jag egna av smala resorband.

placebo
0

#4 Är det klämmor som 'plattar ut' hästsvansen?

#5 Jag har också hört att metallen sliter av en del hår.
Ingen dum idé med resårband.
Gör du en en enkel knut för att få en ring eller syr du fast
ändarna? Var köper du dina resårband?

Gudris
0

#6 Jag gör bara en vanlig knut. Köpte en förpackning svart resorband på en syaffär tror jag, kan även finnas på coop forum och liknande. har dock kommit fram till att de inte håller spänsten lika länge som snoddar man köper, men det gör inget för min del.

Orkar man inte göra egna finns det utan metallspännen på att köpa, fast det kostar lite mer i längden förståss :)

placebo
0

#7 Tack för tipset. Ska definitivt prova resårband.

soetisen
0

#6 Ja det är det. Tycker dem känns väldigt skonsamma, sliter inte så mycket på håret som sorterna av metall gör.

- Medarbetare på studier.ifokus