Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 1405 ggr
lodjuret
0

Hjälp med färgning!

Jag har en fråga, går det att färga från brunt med mycket blonda slingor,ser nästan ut som det är fullt ljust.

Till mörkare färg typ brun i hela håret? Eller blir det någon annan färg då?

Hjälp tack=)

caroline_r87
0

hej

det som kommer hända är att dem ljusare partierna kommer ju att bli ljusare bruna men det brukar inte märkas så spec mycket

jag tror det blir jätte snyggt det blir ju som highlights (att man färgar nån nyans ljusare lr mörkare fast då heter det nog typ downlights hihi i slingor i  håret )

hoppas de blir bra lycka till kram

Alex
0

#1 Det beror på. Är det mycket blekt kan det suga åt sig färgen betydligt mer och bli mörkare än det bruna håret. Men det beror som sagt på hur blekt och skadat det är.

Risken finns även att det går ur lite grann, även om det är pemanent färg. Det du ska tänka på dock är att använda en brun färg med rött i! Alternativt färga/tona det blekta lite rött först, innan du färgar brunt. För när du har blekt har du blekt bort de röda pigmenten och det kan resultera i att det blir grönt av en brun färg som inte innehåller tillräckligt mycket rött.

Fixar du bara det så är det bara att färga på, jag tror som #1 att det bara kan bli lite fina effekter och du får lite mer liv i håret.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lodjuret
0

#1 och #2 Tack så jätte mycket för svaren, nu vet jag bättre än vad jag visste före. Få se hur jag gör…Mamma ska få läsa det ni skrivit!

E så sugen att färga håret nu…..

//LodjuretSkrattande

isay
0

om du har ljust hår o ska färga det brunt  finns det ju risk att det ser lite dassigt ut, men då kan man ju bara färga en gång till :)