Från brunt till blont
Jag är blondin nu men är sugen på att färga håret brunt. Det enda bekymmret är att jag inte vill behöva göra som min syster, betala 1000 för att få tillbaka sin blonda färg när man tröttnat på utväxten. Vet att utväxten inte blir lika illa om jag gör bruna slingor men det blir juh heller inte lika brunt, vill ha kastanjebrunt eller chokladbrunt. Så det jag undrar är, finna det några bra knep för hur jag kan gå tillväga om jag vill slippa den där syra frisörbiten när jag tröttnat och vill ha ljusare hår igen ?
Tacksam för svar. 
Mvh Ellenfyrkant

Kan tillägga att jag ej är intresserad av toning.
Mvh Ellenfyrkant
Jag är blond och har färgat håret brunt. Varje gång jag färgar i en utväxt tar jag en nyans ljusare.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

#2 Men då blir ju utväxten ljusare än resten av håret varje gång ? Vilket borde resulera i randigt hår ?
Mvh Ellenfyrkant
fast du färgar ju resten av håret också… blir som en övertoning.. märks inte lika väl som en rak utväxt.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

får jag fråga varför du inte är intresserad av toning? det är ju så mycket mer skonsamt :P och om du inte vill punga ut med 1000 spänn för att få tillbaka din vanliga färg senare bör du ju verkligen inte FÄRGA det nu om du ändå vet att du kommer vilja ha tillbaka ditt blonda? i'm just asking

#5 För att jag vill ha en hasselnötsbrun eller chokladbrun färg och väljer jag det i toning får jag behålla det resultatet i ungefär 1 vecka sen har det gått ur såpass att det inte är färgen jag vill ha längre. Därför. 
Mvh Ellenfyrkant

Tja, alltså… Då får du ju ta bleksmällen isf. Där finns inte mycket att göra^^

du kan ju slinga själv