Tunnt,slitet och kort PANIK
Jag vet inte vad jag ska göra med mitt hår. Det är verkligen tunnt NU MENAR JAG TUNNT. I en tofs är det ungefär lika tjockt som långfingret (född med tunnt hår). det blir naturligt lockigt vilket jag hatar och eftersom jag plattar det blir det slitet! Håret är kort och jag har sprat i flera år och det växer bara nån centimeter. Har provat att både klippa mig ofta, sällan eller inte alls och det funkar INTE! Vad kan jag göra? Är lång och vill inte ha axellång hår som jag har nu utan har haft löshår. Men det ser såå fake ut så snälla kom med tips vad kan jag göra åt mitt hår??
Om du sätter i äkta löshår som matchar din egen hårfärg, samt klipper till det hela så det blir mer synkroniserat så kanske det inte ser lika oäkta ut?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Det är äkta löshår. Jag har färgat det i min egen färg men det blir ändå inte exakt samma färg.. :S

men det är väl inte ihop klippt med ditt egna hår? för dte ser lite tokigt ut på bilden, och som du skriver så ser det ännu värre ut i verkligenheten.
satsa på att köp löshår i rätt färg frpn början, gärna slingat, så ser det mer naturligt ut. och sen klipper du ihop det.
okej.. men ser det mer verkligt ut tror ni om jag inte har så lång förlängnig utan bara lite längre än mitt egna hår? För det jag framförallt vill är att ha förtjockning!

längden spelar oftast ingen roll, så länge man klipper ihop det. jag har gjort förlängningar på kunder som har haft drygt 10cm långt, och helt plötsligt så har dom ca 50cm. och då ser det inte dumt ut….
men om du bara är ute efter tjockare hår så kan det ju kanske vara onödigt att ha så långt.
mm, jag har funderat en del på att göra "fast" förlänging men vet inte om jag vågar med tanke på hur mycket det sliter på håret :S

om du gör en förlängning hos någon som kan sin sak så ska det inte slita. då är det mycket värre med clips….
jag finns i sthlm och utför förlängningar med olika metoder.
Jag skulle klippa page, och absolut inte ha löshår, ser inte så bra ut om jag ska vara ärlig. Gillar det inte alls :)
Prova att klippa page, pannlugg som du redan har och använd kanske OSIS eller Volummaster eller tuppera håret lite för volym ;)

jag tror du mest behöver hjälp med att sätta i ditt löshår, sen klippa ihop det. sen kan det nog bli bra.
#11 Men hur ska man kunna göra det? Jag har ju flera olika clips?
#10 Är de märkena, OSIS och Volummaster, bra för tunt och slitet hår då? Så det blir tjockare typ? Har liksom tunt och slitet (mkt finare nu än för några månader sedan dock) hår och vill att det iaf ska bli lite tjockare… är dock inte villig att förlänga eller så. Inte min grej alls!

om du har löshår ( i samma färg och ihopklippt med ditt riktiga hår!!! ) och inte jättemycket längre än ditt äkta hår borde det inte se så fult ut :))))
#14 Jag har slutat med löshår nu =)
Så som på bilden ser mitt hår ut nu .. :P