Permanenta lugg?
Har lite frågor ang rakpermanentning av lugg..
1 Jag skulle vilja rakpermanenta utväxten, har ingen lust att ha en halvlockig/halvrak lugg..tänkte då att man kanske går till frisören var 4-6 vecka och antingen permanentar om bara utväxten (går det?) eller permanentar om hela luggen…
2 Blir det för mycket att både rakpermanenta och bleka håret? Vill inte att mitt hår ska gå av!

Jag hade inte gjort det eftersom det sliter något så in i ..
Att både bleka och permanenta är ingen bra idé. Man bör ju inte permanenta ett hår som nyligen färgats, utan vänta ett par veckor. Samma sak åt andra hållet (färga efter permanent) för att minska risken att håret går av.
Så det låter inte som någon bra idé att bleka och permanenta håret i samma veva, om du behöver hålla efter båda såpass ofta (antar att du har mörkare hår, så du får utväxt av det blekta?).
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#3 Det vet jag faktiskt inte om det går, hör med frisörsalongerna i din närhet, det är nog det bästa. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jag menar utväxten, mhh svår fråga faktiskt finns nog nackdelar
- kanske får med mer av håret, och det ramlar av ?
#5 Joo..jag vill ju inte att mitt hår ska ramla av :/ Men jag menar, det finns ju dem som färgat från svart till platinablond , deras hår har ju inte gått av lixom..
#4 Ska prata med ngn duktig frisör 
#3 har du gjort något med håret på den här bilden? Jag undrar eftersom det inte ser ut att behöva permanentas.