Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 2063 ggr
LinaN
0

Dyrt att färga?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni några tips på hur man ska kunna färga sitt hår utan att det kostar skjortan?

Jag har midjelångt tjockt hår och sist gång jag färgade det, nu snart 2 år sedan så gick det åt 8 flaskor, då hade jag köpt på rusta före extrapris men det vart ändå hutlöst dyrt i slutändan. nu när håret är dryga 2 dm längre så lär det gå åt ännu mera färg. Något tips?

Lär väl knappast vara billigare att gå på salong?

(Bilden från i somras, oborstat o trassligt och dant. Bästa bilden jag hade där man kan se hur mitt hår är på ett ungefär. men iom trasslet så kryper det upp en bit på ryggen)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

mandariiin
0

Jag har nästan samam längd som dej på mitt hår. När jag färgar köper jag färg från H&M (deras egna märke) som kostar 60kr/paket. Det går åt ca 2 paket till mitt hår.

LinaN
0

oj, det vart inte mycket, tål att funderas på! :D

flugufrelsarinn
0

Henna är billigare än vanlig färg..

Alex
0

Nu har ju jag betydligt kortare hår än dig, men använder mig också av H&Ms egna färg, och för mig räcker det med en förpackning, som det dessutom brukar bli en del över i. Och då har jag ändå en längd som det rekommenderas att använda två förpackningar till…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LinaN
0

#3 men blev inte Henna förbjudet att säljas som hårfärgning för någon forskning sa att det kunde leda till cancer om man färgade med Henna? Så därför skulle hälsokostbutikerna sluta sälja Henna till hårfärgning?

Hur bra sitter H&M's färg då? De felsta färgerna sitter 1-2 månader på mig, hinner sällan få utväxtrand utan det känns som om det mesta är toningar egentligen.

Alex
0

#5 På mig sitter den bra, men det varierar ju mycket från person till person, samt från hår till hår. Hur man behandlar det vid och efter färgning har betydelse, sen även hur håret är innan. En del hårtyper suger åt sig färgen rejält och så sitter den där, medan andra tappar färgen efter bara några veckor. Så det är omöjligt att säga…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

flugufrelsarinn
0

#5 Ja jo, jag kommer ihåg det där faktiskt.. men det var ju jättelängesen och det har ju inte försvunnit iallafall. Bara från apoteket.

Jag vet inte om jag tror på det ändå, känns ju betydligt mer hälsosamt att ha en naturliga växtdelar  i håret än en massa kemikalier.

LinaN
0

#7 ungefär så jag resonerar också, man kommer snart få cancer av allt man gör om det så är att torka sig i röva när man vart på dass ;)

men då finns det alltså kvar på hälsokost? finemang, då ska jag bara fundera ut om jag vill ha det riktigt riktigt rött igen då. :D

Ellenfyrkant
0

Har faktiskt svårt att tänka mig att det går åt 8 förpackningar till det håret. Jag har tjockt hår 5 cm nedanför axlarna och 1 förpckning räckte. Så om du skulle skriva 4 så skulle jag gå med på det men 8 ?

Mvh Ellenfyrkant