Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 7800 ggr
saandrra
0

Brunt till blond

Nu är det så att jag funderar på att bleka håret blondt. Har tänkt göra det hos frisör så det blir bra, vill nämligen inte ha gult och orange hår!
Men är det svårt att få det blond från typ ljusbrunt?
Lär väll få göra slingor i omgångar?
Tills det är så som jag vill ha?

regskylt
0

har du färgat hår sedan innan eller är det din naturliga hårfärg?

saandrra
0

Jag har tonat det, sen över 1 år. Har inte viljat färga det.
Jag har som naturlig hårfärg blondt.

regskylt
0

okej. om du vill vara lite mer säker på ett bra resultat så skulle jag råda dig att gå till en frisör. gärna någon som är bra på färg :)

saandrra
0

jo, det är det jag tänker göra! Vill inte riskera att det blir orange! ;)
MEn tror du dom kommer bleka hela håret och sen göra slingor så det ser naturligt ut, eller kommer dom kanske göra massor med slingor?
Massor med slingor vore väll bäst för håret?

Sen är jag lite rädd att det kommer se konstigt ut, känns som jag passar bättre i brunt än blondt. Men jag är ju i självaverket bloind så det kanske inte blir så konstigt? :P

regskylt
0

det är svårt att säga, olika frisörer gör ju olika. du kan ju fråga runt lite hos olika frisörer om hur de skulle göra.

saandrra
0

Jo, får ta å göra det! Tack för svaren! :)

Alex
0

Hur de gör beror nog mycket på hur du vill ha det. Vill du ha det så det ser naturligt blont ut, eller vill du ha platinablont/vitt? Ska det se naturligt ut skadar det ju inte med lite slingor.

Sen beroende på ditt hårs kvalitet osv, om det är bättre att slinga i omgångar eller om det går att bleka allt på samma gång kommer nog ha en avgörande roll också. Men rådfråga frisören om det du. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

saandrra
0

Ja, naturligt blont vill jag ha! 

Jag får höra med frisöern. :) Tack för svaret!

ElinSvensson
0

Jag har varit brunett i 1,5 år, och ville bli blond igen. Har tagit mig ett halvår ungefär, med en hel del blekningar. Sedan har jag ju c:a 80-90 cm långt och tjockt hår med Oskyldig Men nu ska det bli vitt hade jag tänkt mig.

saandrra
0

#9 Okej, har du blekt det själv eller har du varit hos frisör? :)
Oj vad långt! Jag har inte så jätte långt, mellan! Till brösten. Sen är det inte så tjockt, rätt så tunnt.. :)
Det blir säkert snyggt! :D

ElinSvensson
0

När jag var brun hårig la jag i superblonda slingor(hemma), jag hade tänkt mig ett narturlig hårfärg, men icke! Så 2 veckor i turket blektes det rejält, sedan gick jag till frisören, men det blev inte så mycket bättre. Sedan har jag blekt det en gång efter det, och nu ska jag bleka det vitt. ;)

haha, jag det är rätt långt så tar ju lite längre tid. Men jag hade också endast tonat håret brunt innan Glad

saandrra
0

Okej! ;) 

Hehe jo! Jag har också tonat det bara. Under hela tiden jag har varit brunett! :)

ElinSvensson
0

Okej, då löser det sig nog. =) Jag är för snål till att gå till frisören, och det dom gjorde kunde jag lika gärna åstakommit själv. Oskyldig

saandrra
0

Haha okej! Jag är också ruskit snål, men mamma skulle betala allt! Flört Det skulle väll bli som typ en födelsedags/Julklapps present av för att gå och färga håret hos en frisör!

isay
0

jag tror på slingor i omgångar!!

helblekning blir inte bra :( :)

saandrra
0

okej, skulle tror de ja med. helblekningar brukar nästan alltid bli lite orange.. :)

[Katteeen]
0

Jag har gjort två helblekningar får någon dag sen, och är nu ljusröd i hela skallen ;) Men jag är förvånad över hur ljust håret blev efter "bara" två blekningar, jag hade färgat och tonat mörkbrunt innan och nu är det faktiskt väldigt ljust. En blekning till/användning av silvershampoo så är det som jag vill ha det. :)
Sen tycker jag det har sin charm att gå omkring och se ut som en morot i huvudet ett tag Flört

Vad jag ville komma fram till med den här sörjan är att det nog blir bättre om du kör med slingor. För du verkar inte vilja bli orange, som jag förstod det. ^^

saandrra
0

hehe, okej! ;)  Jo lite charm är det! Flört

Precis, vill inte ha orange hår ett tag! (A) men jag kommer att beställa en tid hos en frisör snart hoppas jag. :D