Rosa hårfärg/ torning
Jag skulle vilja ha tips om bra ställen där man kan få tag i färg / torning i rosa. Vill göra slingor själv hemma om typ två månader, men vet ej var man hittar bra färg som är rosa. Så snälla hjälp mej ( det ska inte vara färg som försvinner efter typ två tvättar eller så).
I vilken stad bor du?
Det finns ingen rosa färg som är pemanent, bara toningar. den bästa jag känner till är Sepcial effects men finns inte i sverige.
sen så finns även en mycket bra toning hos vissa frisörer magma heter den. den ska tydligen bleka håret samtidigt som den färgar. har ingen egen erfarenhet av den dock.
sen så har vi toningar som Stargazer och Directions. finns på exepmelvis OdiumClothing.net, men det tar oftast några veckor innan man får hem varan. ha för mig att det finns toningar på kawaii-design.se och de är snabba som tusan.
lycka till!

Jag bor i Karlstad och är ljust blond så behöver ingen blekning innan. ;)
regel nummer ett för att extremfärger ska sitta är att man måste bleka det innan. annars så åker de ur på en gång eller inte ens fäster på håret.
www.shock.se har också Directions och stargazer, dom brukar vara rätt snabba.
Ge mer än du förväntar dig att få.
oj skrev fel med bluefox men det är n åt liknande.
www.bluefox.nu är det
annars kan jag göra slingor av äkta hår med clips påsydda i rosa :) eller annan färg. Så kan man välja när och hur länge man vill ha dom i.

Tack, men jag hr nu äntligen tagit mej ner till salongen som jag hoppas på och beställt tid så imorgon kl. 9 så ska jag först färga håret svart och sen göra slingor med hjälp av folie, men det blir någon nyans av lila istället. Det kostar lite grand, men gissa om jag verkligen längtar. Har varit lite tufft för mej psykiska så jag behöver verkligen få skäma bort mej lite så här. Så nu innan jag lägger mej ska jag ta en eller ett par bilder hur jag ser ut idag och sen ska jag ta ett antal bilder på hur det blir. Jag frågade även om hur det är mer klorvatten och hon tror inte det ska vara någon fara utan det är bara när man färgar i ljusa Färger som det har en förmåga att kunna bli grönt och sällan det blir så när man färgar mörka Färger eller så. :)
Men tack för alla tips! Jag ska ta och spara dom till andra tillfällen!
Jag har rosa hårfärg/toning. som du kan få köpa för en billig peng. jag bor i sunne :)
Caroline Dahlén
Medarbetare på Hästfoto iFokus