Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 5374 ggr
Mansonchild
0

Svarthårig vill bli blond -.snabbt!

Jag är svarthårig i grund och botten..Men jag har blivit riktigt kär i ljust hår. Som ni ser på bilden är precis så som jag vill ha det.

Jag har testat att bleka mitt hår..men det blir alltid oranget. Ett tag var jag ganska ljust oranget. Ska man slinga?

Dessutom finns en film där dom färgar hennes hår och det blir jätteblont:

_www.youtube.com/watch?v=robgLzePTD8

Jag vill ju så gärna bli blond.._

Alex
0

Det är svårt att få svart hår blont. Snabbt går det inte, och det kommer bli orangefärgat först. Det krävs flera blekningar, och även en tids väntan emellan, annars förstörs håret. Det du Länkar till är som sagt en film, inte riktigt verkligheten med andra ord. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Spannarboda
0

Bleka är det enda jag kan rekomendera, har skiftat mitt hår mellan svart och blont alltför många gånger, MOODs Ultrablond är det som fungerar bäst, på mig åtminstonde!  Kan bli helt blont på 2-3 blekningar :)

Lena1971
0

Jag har blekt håret från mörkbrunt, och då har jag avslutat med att färga håret askblont. Då får man bort de gula/oranga färgerna.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Mansonchild
0

Det borde ju funka :) men jag har hört talas om magma färgen och en del säjjer att man kan fixa det ljusare genom det.
:)?

Alex
0

#4 Magma färgerna har två funktioner i en, dvs har du mörkare färgat hår kan du lägga i exempelvis en röd magma färg så bleker det och färgar det rött, så du slipper göra det i två omgångar. Om det finns enbart blekning vet jag inte, men det lär ju inte vara någon skillnad från de andra blekningarna… Själva grejen med magma färg är väl just att den bleker och färgar.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Mansonchild
0

ja för jag har haft rött överhår när jag hade magma färg en gång och svart i underhåret sen har jag lagt i orange färgade slingor men då fanns också en ljusare blond.
Och det är den jag funderar på om jag kan lägga i hela håret:)?

Alex
0

#6 Du kan ju testa, men jag är väldigt tveksam till att det räcker. Du lär nog få bleka mer än en gång…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

isay
0

det blir ju jobbigt med utväxten och så, eftersom den kommer synas så lätt när du har ljust hår ;)