Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1404 ggr
LadyVictoria
0

Supertunnt hår till blondt?

Halloj, skulle behöva lite råd om hur jag ska göra med mitt hår som jag väldigt gärna vill färga blondt.

Har naturligt blondt hår, extremt ljust (en frisör sa att jag var nästan en 9a i håret när han såg min utväxt, fast det säger inte mig någonting iaf ;P). Färgade det mellanbrunt för länge sen och lät det självbleka ca ett år så jag nästan hade fått tillbaka min gamla hårfärg innan jag valde att färga det svart (dumt nog) och har fortsatt att själv färga utväxten och lite på håret ca 1½ månad mellan varje gång i ca 3 år. Eftersom mitt hår har väldigt fina och tunna hårstrån så har det blivit ganska så slitet.

Hur ska jag göra för att slita så lite som möjligt på håret men ändå få det blondt innan jag tar studenten i maj?

Alex
0

Det bästa är att slinga det i omgångar. Då tar du en del i taget, så du märker i tid om det inte klarar av det, det får vila emellanåt och du behöver inte "tokbleka" det för att få det jätteljust direkt (slingar du på en mörkare botten ser det ljust och fint ut även om det är en lätt gul ton i det).

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

isay
0

aa slinga i omgångar ! :)