färgat och klor
Jag ska torna eller färga (blir nog färg) svart med rosa slingor senast den 4 dec, men tänkte höra hur det är med klorvatten efter färgning (har haft torning rödaktigt och det slutade med att det satt som bara den, det blev typ som färg och fick klippa bort det sista fast det "bara" skulle vara internsivtorning- 24 tvättar). Men vissa säger att färgen blir förstörd av klorvatten så nu vill jag höra med er som kan mer om detta vad ni säger om det- är det sant att färgen kan bli försörd och missfärgas eller är det bara en myt (det sas att mitt röda jag för ett år sen tornade håret i skulle bli lila, men så blev det aldrig).

Tyvärr hjälper det inte att sätta upp det (det gör jag, men jag tränar simhopp så att inte doppa huvudet är omöjligt). Jag kan inget om extrema Färger, men jag vet att det inte hände mycket när jag tornade det för typ ett år sen till den normal rödfärg- mer än att det möjligen satt bättre så att det blev färg istället för torning.
men om du tränar simhopp.. använder man inte såndär gummikodis på skallen då? elr är det bara i simning på längder som man gör det? för om du använder en sån så blir ju inte håret blött tänkte jag ;) annars är det väll bara att prova att doppa hövve. håller det så håller det och håller det inte så får du väll färga om det efter ett tag :) inte mer med det :P

Nej vi simhoppare använder inte det. ;) Jo visst kan jag alltid färga om det igen senare och jag kan ju även prata med frisörer om det, det är ju vanlig vardag imorgon och de har öppet på vanligt sätt (än på en söndag), men just att jag kom på frågan "nu" så jag blev nyfiken på svaret. :)
Med extremfärger vet jag inte, men vet att färgar man blont så händer det att det blir grönt om man har det i klor eller väldigt kalkrikt vatten (vilket dom har i Uppsala ivf, bode där ett tag och ett par vänner blev aldeles smutsgröna i håret).
Ge mer än du förväntar dig att få.