Elastiskt hår?
Jag har väldigt tjockt hår, men hårstråna är tunna som bara den! Och dessutom är de elastiska, precis som gummiband. Man kan dra dem längre, men sedan återgår dem till att bli "normala" igen. Nu menar jag inte att de är lockiga som går att dra till rakt och sedan blir lockiga igen, nej, de är elastiska.
Visst är mitt hår lite lätt lockigt, men om jag drar ut mina hårstrån så att de blir helt raka så går det att dra dem ännu längre. Precis som med ett gummiband!
Vad gör man åt sådant? Håret går av mycket lättare, vilket jag inte är allt för glad över..
Jag har inte färgat eller blekt mitt hår någon gång, utan det är helt naturligt.
haha, ett tips, dra då inte i håret. Det verkar elastiskt, men vad du gör när du håller på och töjer på det är att förstöra hårets struktur så att det går sönder. Det kan visa sig som kluvna toppar, men det kan också visa sig som väldigt lättovigt hår.
#1 - Haha, det är ingenting som jag brukar göra, jag har bara insett att det går att göra så.. ;)
Håret är inte trassligt och blir inte det heller så lätt. :P Men jag skaaa inte dra i det, okej! ;) Hahaha..
#1 Är det mitt hår du beskriver eller? :O Låter som det :P kluvna toppar, lätt-tovigt, ''elastiskt''…
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag har precis likadant och det lossnar rätt mycket är man borstar. *suck*