Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 3481 ggr
regskylt
0

Efterlysning: tillverkare av syntetdreads

Skulle vara roligt om någon här som tillverkar syntethdreads vill skriva en tråd om hur man gör i olika steg, och gärna med bilder Glad

Ellenfyrkant
0

Skulle vara intressant att läsa om !

Mvh Ellenfyrkant

regskylt
0

Ingen som vill skriva alls?

mandariiin
0

Jag som tillverkar dreads som jobb känner att jag inet vill lägga ut instruktioner då jag förlorar kunder på det. Även om det finns mycket andra info sidor om detta…. Och sen är det självklart skillnad på dreads som är gjorda av en "nybörjare" och dreads som är gjorda av någon som kan det. men det är fortfarande kunder som man förlorar.

Ellenfyrkant
0

#3 Man kan ju se på det på olika sätt. Genom att vara generös med tips och hjälp samt att vara trevlig kan man ju tjäna kunder på eftersom de som väljer att inte tillverka själva fömodligen hellre väljer att köpa av en sån person. För de som absolut vill göra själva tar reda på hur man gör ändå eftersom det går att hitta någon annanstans på nätet.

Mvh Ellenfyrkant

regskylt
0

#3 du måste inte om du inte vill Glad

Alex
0

#3 Du skulle inte kunna skriva nån artikel om olika dreads och liknande då kanske? Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

mandariiin
0

#4 tyvärr så funkar ju inte det… det är som om att en piercare skulel förklara hur du piercar en del utav din kropp. om du ändå vet utförligt hur det görs, skulel du då lägag flera 100kr på att göra det, eller skulel du försöka hemma?

#5 haha, jag vet. men jag förklarade bara ur min synvinkel :)

mandariiin
0

#4 tyvärr så funkar ju inte det… det är som om att en piercare skulel förklara hur du piercar en del utav din kropp. om du ändå vet utförligt hur det görs, skulel du då lägag flera 100kr på att göra det, eller skulel du försöka hemma?

#5 haha, jag vet. men jag förklarade bara ur min synvinkel :)

#6 jo, jag ska ju försöka få ihop artiklar om olika extensions. har bar haft fullt upp med annat, då jag blev Medarbetare på två sajter som var tvungna att struktureras upp totalt. men jag har det i bakhuvudet!

Ellenfyrkant
0

#7 Ja, det skulle jag. Och det är precis det jag ska göra om två veckor. Kasta pengarna isjön eller vad du vill kalla det.

Mvh Ellenfyrkant

regskylt
0

#3 som jobb? betalar du skatt?

mandariiin
0

#10 inte än. men det är på gång. måste bara få klart allt med arbetsförmedlingen, a-kassan och hitta störer lägenhet. sen blir det företag hemmifrån, med egen salong :)

regskylt
0

#11 okej. det låter kul.

men jag tycker att det känns lite fel om du anonserar ut för tillfället "svarta" tjänster om du anser att det är ditt jobb? vet inte vad sajtvärden säger, men jag tycker inte att det är okej.. lite hobbyverksamhet är väl okej, men inte något man försörjer sig svart på.

mandariiin
0

jag försörjer mej inte på detta, utan har det på sidan av som hobby. men det är fortfarande mitt "extrajobb". har även två andra "vita" jobb.

jag skulle absolut kunna skaffa f-skattsedel inom snar framtid. men kunder uppskattar det mer om jag inet har det, då jag näst intill måste dubbla mina priser för att få det att gå runt i huvud taget utan att gå back.

regskylt
0

#13 du uttrycker dig i tråden att detta är "jobb". så jags tår fast vid mitt uttalande att jag inte anser det okej. du benämner även dina köpare som "kunder".

att du har två "vita" jobb förändrar inte mina åsikter eller ang om du skulle behöva fördubbla priserna.

och eftersom att det tydligen är "viktigt" (enligt min tolkning av det jag läser) att du inte vill dela med dig av din erfarenhet i rädsla av att tappa "kunder" så skriker det svartjobb i mina öron och ögon.

jag är rädd om sajten och vill inte att iFokus ska få problem genom eventuell anonsering av svartjobb, därför reagerar jag som moderator på sajten. svartjobb är en olaglig handling och iFokus vill inte förmedla olagliga handlingar.

mandariiin
0

jag kan absolut sluta skriva här. men då anser jag att samma regler ska gälla alla. det finsn t.ex. yttligare en tjej här inne som tillverkar egna dreads och säljer. och en till tjej som gör racoon slingor. varför är dessa okay, men inte mitt?

regskylt
0

#15 de har jag tyvärr inte lagt märke till..

jag har inte reagerat på dina anonser heller förens du nu uttryckligen sa att det var "jobb".

jag tar upp detta med sajtvärden. givetvis om de försörjer sig på sina tillverkningar svart så är det givetvis inte heller okej.

mandariiin
0

men jag försörjer mej absolut inte på detta. utan det är en hobby, som jag inte utför helt gratis, då det självklart tar tid. för mej så är allt man utför för pengar ett jobb. oavsett om det är att klippa föräldrarnas gräsmatta eller göra hårförlängningar. men sen är det en skillnad på att ha ett sånt här jobb för att få en inkomst att betala hyra m.m. och det gör jag inte. för så mycket tjänar inte jag på detta.

men ta gärna upp det med värden. men jag tycker absolut inte att detta bara ska gälla mej, bara för att jag uttrycker mej annorlunda, utan då ska alla dessa trådar och annonser tas bort. och så får ni skriva med det i sajtreglerna.

regskylt
0

#17 gietvis så ska detta gälla alla och inte bara dig. Det var bara den här tråden som jag som Medarbetare reagerade på att det finns här  sajten.

jag väntar på svar och åsikter från sajtvärden. och vad som bestäms kopmmer givetvis att gälla för alla som anonserar på sajten.

mandariiin
0

Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Alex
0

Låser denna tråd tills vidare och återkommer senare med ett besked.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Inlägget är låst för nya kommentarer