Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3527 ggr
Buuc
0

Nytt experiment, behöver hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter en lång (säger vi) undran om vad jag ska göra med håret, som jag just nu har tröttnat på (frisyren och färgen). Jag vill så gärna klippa men jag har bestämt mig att låta håret vila från saxen ett tag, och prova med längre, och om jag orkar, längre hår innan jag eventuellt kapar av det till kort igen. :)

Frisyren ser gräslig ut just nu, och det kliar i fingrarna så mycket jag vill klippa det, men jag ska ju inte det, så jag vill ändra till en intressantare färg istället för den tråkiga bruna jag har nu. Då tänkte jag; Svart (igen) med röda slingor! Det ska inte se ut som naturliga slingor, utan jag vill att dom ska sticka ut ur det svarta på ett coolt sätt.

Så nu undrar jag; hur ska jag göra? På vilket sätt ska jag färga? Finns det något paket med svart färg och röd "slingfärg", alltså riktigt röd? Inte sådär jätte intensivrött men att man ser att det är rött. Tillräckligt rött för att det ska sticka ut ur den svarta färgen. Om inte så köper jag nog svart färg och sedan röd färg, om det ens går att skapa slingor med vanlig röd färg? Annars; finns det "slingfärg" att köpa enskilt? Jag vill INTE behöva beställa från internet eller gå till nån specialaffär som bara finns på några få ställen. Jag vill helst kunna köpa färgen i H&M eller liknande.

Jag troor inte att jag behöver bleka, för mitt hår är "ljuskänsligt" eller vad jag nu ska kalla det, alltså, första gången jag försökte färga det mörkmörkbrunt/svart så blev det ju rött, riktigt rött. Färgen blir alltså alltid ljusare än den borde bli. Så jag tror inte att jag behöver bleka, men kanske ändå? Fast de röda slingorna ska ju inte vara ljusröda.

Vad tror/anser ni? Jag vill helst få det gjort den här helgen, så kom gärna med tips och råd! :) Jag lägger upp en bild för att visa upp min nuvarande färg, den är typ kastanjebrun med ljusbruna och nästan blonda slingor just nu.

Alex
0

Du kommer behöva tre olika Färger. Svart, den röda du vill ha samt blekning. För att kunna få slingorna röda krävs det att du bleker dem först, innan du har i den röda färgen. Sen om du väljer att färga allt svart innan du bleker slingor (slipper lite extra pill, men krävs ju att du bleker mer sen) eller om du pillar ut det hår där du vill ha slingorna innan du färgar svart (allt utom slingorna), och bleker slingorna sen, innan du färgar rött, det är ju en smaksak. Flört

Ett annat alternativ är ju också att bleka och färga slingorna först, och sen färga svart, men det blir ju extremt pilligt och risken är stor att du får svart färg även på slingorna.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Buuc
0

#1 Åh, om jag måste bleka så avstår jag nog… :/ Det låter hemskt komplicerat och pilligt.. Men om jag slapp bleka skulle jag nog gjort det..

Äsh då, nu är jag osäker på vad jag ska göra. x)

Alex
0

En enklare variant är ju att färga svart och köpa röda clips och sätta i. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Buuc
0

#3 Jo, iförsig… Åh, det lockar att testa med hårförlängning, men mina föräldrar är gammldags så dom skulle aldrig låta mig…

Men jag får väl fundera lite på vad jag ska göra. :)

Alex
0

#4 Nu var det inte hårförlängning jag tänkte på, utan några få syntetslingor (betydligt billigare) som finns att köpa och bara knipsa fast i håret, så man slipper bleka och färga slingor.

T.ex såna här.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Gerbilflicka
0

Eller sa fargar du rott och lagger i svarta slingor istallet… det gjorde jag forra gangen jag fargade haret, superlatt och en snygg effekt. Glad Ingen blekning behovs heller och du kan fixa allt pa en gang.

Alex
0

#6 Ska hon ha en stark röd färg lär hon behöva bleka hela håret först med tanke på att det är rätt mörkt i nuläget.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Buuc
0

#5 Jo, det förstod jag, men tror inte ens jag skulle få köpa clips, och vill nog ha endast mitt hår på huvudet. x)

Men nu känns det som om jag krånglar till det.. Om jag vill ha mörkröda slingor då, måste jag bleka ändå?

Gerbilflicka
0

Ah, tankte inte pa att du skrev intensivrott… duger inte bara rott da? Obestämd

Morkroda slingor pa svart har eller vad menar du? Du kan inte farga ljusare an vad det redan ar, sa om du har svart maste du bleka oavsatt. Lattast ar helt klart om du fargar rott forst och sedan svart. Det kommer knappast bli blodrott men sakert snyggt anda.

Buuc
0

#9 Nja, inte direkt intensivrött men så länge man ser att det är rött, liksom. :)

Ja, jag tänker absolut inte färga hela håret svart och sen lägga till rött, då måste jag ju definitivt bleka… Men jag ska antingen färga rött först, eller så tänker jag vara sådär petig och dela upp håret och grejjer, kommer såklart bli jobbigt men min mamma och syster kan nog hjälpa mig!

Buuc
0

http://www.scene-hair.net/wp-content/uploads/2008/06/dark-red-scene-hair.jpg Alltså jag menar en sån nyans av röd, fast lite mer röd och inte rosa-aktig som hon har. Skulle det funka?

Alex
0

#8 Varför inte få köpa clips? Det är ju bara att sätta i och ta ur när du känner för det, och sliter inget på håret. Borde ju vara betydligt värre att bleka och färga, slita, på ditt eget hår i så fall..?

#11 För en sån skarp röd kommer du behöva bleka.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Buuc
0

#12 Men om jag inte ska bleka, hur mörkt kommer det bli då? För jag kan köra med ännu mörkare.

Gerbilflicka
0

#13 Om du jamfor med bilden du la in sa… morkt. Min roda farg ar typ som pa bilden och hela mitt har var blekt sedan tidigare.

Alex
0

Ja risken finns ju att det bara blir brunt med röd ton i.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Buuc
0

Jaha okej.. Då har jag lite att fundera på då! Jag ska inte färga i helgen, så jag har tid att tänka lite. Svart vill jag ha, men det känns så tråkigt med bara svart då jag redan har provat det.

Men tack för era svar iallafall! :)