Dum frisör
*Vill bara skriva av mig från när jag sist var hos friösren, det var hemskt!*
Sist jag klippte mig, 19 augusti gick jag till en ny frisör då det var fullbokat hos den frisören jag brukar klippa mig hos och jag vela klippa mig innan skolan.
Jag "får inte" klippa mig för dyrt, ca 200kr är lagomt känner jag då.. Och den frisören jag brukade gå till tog ca 200kr för hela håret (dock frisör under utbildning, men hon har utbildat sig helt nu så nu tror jag hon tar 300-350:-)
Så jag kollade upp priset när jag ringde och bokade tid hos den nya frisören, de sa 200kr för toppning och korta luggen som jag frågade om.
När jag klippt mig bad jag om att korta upp min pannlugg, klippa den liite "hackig" elr vad man ska säga… samt topparna. Jag har även uppklippt sedan förut men vill spara ut det.
Och när han var klar hade han klippt mina toppar som en "båge" (U) den formen, fast jag brukar ha V-format (många har så = V) eller bara helt rakt. Det var jätte fult och tantigt. Han böjde luggen också så den vart som en båge, jag fick lov att tala om till han hur han skulle göra… TVÅ gånger!
Hemsk frisyr var det, kan inte tänka mig han var utbildad. Han kunde knappt platta håret.
Han tog en mini mini plattång (vet inte vad det är för sort, men en som min kompis har för att platta luggen - i vilket fall som helst är den verkligen dåålig) och tänkte platta hela mitt hår med den.
Jag bara "öh?" och tänkte att det skulle aldrig gå! Mitt hår är ganska lockigt och det tar lång tid att platta igenom hela håret. Så jag tänkte "han kanske bara ska platta luggen med den" men neej då han plattar igenom hela håret, hemskt. Det vart inte ens rakt, han böjde in topparna så det vart jätte konstigt, typ tantigt..
Och uusch såg så hemskt ut. Så fort jag gick ut genom dörren så satt jag upp håret i en knut.
Sätter ALDRIG min fot där igen!
Inte nog med det! Han sa att han vela ha 340kr för skiten, fast de sa 200kr i telefonen! Och jag sa det men han sa "jag har klippt igenom hela ditt hår" >_< *morr*
Här betalar vi 390 kr! Det spc ingen roll vad vi ska ha för frisyr , samma pris bara om det är att toppa håret eller en "Make over"
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Nej jösses vad dåligt! >.< Usch!
Brukar man inte få pengarna tillbaka om man inte är nöjd? :O Eller har jag fel?
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Du skulle säkert kunna klaga lite mer. Finns det nån chef över den där killen kan du försöka vända dig dit.
#4 smart!:) - det var ett bra tips nu till den som inte är nöjd"
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#4 Fast jag vågar nästan inte klaga
och nu var det ju några veckor sedan jag klippte mig.
#3 Ja det har jag också hört men aldrig hört att någon fått det..?
#6 jag har aldrig hört någon våga klaga!;)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#6 Ja det skulle nog ha gjorts direkt i sånna fall. Kan verka lite konstigt och komma och klaga såhär långt efteråt.
Jag kommer ihåg en gång jag var hos en frissa nära mig. Dom har jätteflashig och snygg salong och jag tänkte att dom måste ju vara bra.
Jag gick dit och bad om att bli frisyrklippt. Hon använde inte saxen en endaste gång utan ett rakblad som hon drog genom mitt hår!!
Det ville hon ha 300 kronor för. Och när jag kom hem, så sade min pojkvän att jag såg förjävlig ut i håret!
Han hade rätt, jag såg alldeles frissig och sliten ut i håret och allt huller om buller.
olika frisörer använde rolika metoder. och en sak jag har lärt mig nu när jag umgås privat med en frisör, är att frisörer och kunder pratar oftast helt olika språk. och sedan så använder varje inviduell kund sitt "eget" språk och förklaringar om hur man vill ha håret. och därför kan det bli missförtånd tyvärr. men tråkigt blir det när det händer.
tips är att ta med bild till nästa gång. det brukar jag göra eller ge frisören halvt fira händer.
jag haR FRISÖRSKRÄCK!!!!
jag går aldrig till frisören…kan bero på att jag har extremt krulligt hår och aldrig blivit "snällt"behandlad…bara klippt som vanligt utan förståelse för att mitt hår typ krymper 5 cm när det torkar….KUL!
Nu gör jag allt själv klipper färgar slingar aldrig att jag låter nån annan röra mitt hår!
lilllajag
#10 Använt bild förut, usch vart hemskt då också. Hos en frissa i GBG.