Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1388 ggr
Hannsi
0

Hjälp, vad tycker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltså fy, jag var hos en ny frisör härom veckan och ville bara klippa topparna och få till en snelugg. Jag sa specifikt till henne att jag vill behålla min längd men att topparna kunde hon ta det värsta av. Men jahaja, där rök 10-15 cm av mitt långa hår! Blev alldeles gråtfärdig :( Hade kämpat så länge med att få mitt hår så långt och fått så mycket beröm för att det var så långt och fint och sen tjong! så var det borta.

Jag saknar mitt hår och överväger därför att använda löshår för första gången i mitt liv. Tror att clip on är det bästa eftersom jag ofta har håret uppsatt när jag är i stallet och fejar men när jag går ut och liknande vill jag kunna ha mitt långa hår igen :( Blir det naturligt med clips eller ser det bara "fejkat" ut?

Funderar även på att färga/slinga det. Skulle därför bli superglad ifall någon ville ge mig lite tips - ska jag göra det ljusare eller mörkare? Visserligen är det ju höst nu så då ska man kanske ha mörkare men jag älskar ljust hår (hade kunnat döda för Blake Lively eller Mischa Bartons hår!). Nu är jag ju verkligen itne blond blond och vill inte bli det heller, men lite ljusare kanske? Eller ska jag bli brunett? Vad tycker ni ? :)

Hannsi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är människan till vänster :P

soetisen
0

Jag tror du hade passat jättebra i mörkbrunt hår :)

Du har ju hyffsat långt hår nu också så jag tycker inte att du behöver löshår, tycker det lätt ser fejk ut. Man brukar se rätt snabbt om någon har löshår.

- Medarbetare på studier.ifokus

Alex
0

Tror absolut att du skulle se kanon ut i lite ljusare faktiskt. Men mörkare skulle säkert också fungera…

Ang. löshår så skulle jag råda dig att avvakta lite, du har ju trots allt fortfarande längd på håret och du kan mycket väl vänja dig efter ett litet tag och tycka det kanske till och med är skönt. Flört Löshår kostar ju trots allt…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chamy
0

Du har ju jättefin hårfärg som det är! Varför slita ännu mer på håret om du vill ha det långt? Jag skulle rösta för att du håller ut, du kommer tacka dig själv sen när du har långt och hälsosamt vackert hår.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus