Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 1639 ggr
Rwawr
0

Hjälper inte ?

Jo nu rä det så att jag har halvkort hår. typ axlarna. Men mitt "problem" är nu så att när jag precis plattat och sprayat så är det rakt, fint, perfekt. Men efter ett tag så håller det inte.. Förut när jag plattade så höll det sig platt men nu vägrar det.

Någon som vet varför och kanske vet ngt sätt att få det hålla plattplattplatt?

Alex
0

Vad har du för hårspray? En billigare hårspray kan ofta innehålla mer vatten och fukta håret och därmed göra det lockigt igen. Testa en annan sort, föreslagsvis från ett "frisörmärke" och se om det blir någon skillnad.

Sen kan det ofta hjälpa att använda någon förbehandling, dvs nån stylingkräm som gör att frisyren håller sig bättre (den ska alltså i håret innan det plattas).

Eller så kanske plattången helt enkelt blivit sämre? Håret kanske inte är helt 100% rakt efter plattning? I så fall blir det lättare mer lockigt efteråt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Rwawr
0

jo det är sant :)

Jag byter hårspray lite till och från för att prova vilken som passar/funkar bäst för mitt hår.. men ingen har vari den rätta, haha!

Men tack :) ska testa mig fram.

Alex
0

Vad är det för hårsprayer du har använt då? Från livsmedelsaffärer eller t.ex H&M och liknande? Eller är det dyrare hårsprayer från frisör?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Rwawr
0

troooor det är från någon livsmedelsbutik.

Har ingen aning om vart den kom från xD
morsan som alltid köper.

Alex
0

Då skulle jag råda dig att gå och handla hårspray hos en frisör. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Rwawr
0

Mjo jag håller nog det :P

Allt som krävs är väl pengar..

Alex
0

Ja, de är ju lite dyrare. Men de brukar räcka längre i gengäld.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Elshira
0

Jag använder lite hårspray varje dag för att det översta inte ska bli så himla flygigt när jag har t.ex uppsatt. Och då använder jag i snitt 1 flaska/år med "frissör spray" xD

Hakuna matata!

Chamy
0

Att det inte håller lika bra som förut kan även bero på att ditt hår har blivit skadat av för mycket värme. Jag skulle testa ett litet uppehåll i värmestylingen.Glad

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

Rwawr
0

#8 : Ojdå! Inte illa :)

#9 : Mjo, du kanske har rätt? :)