För ett tag sedan brunt
Det är såhär för ett tag sedan färgade ja mitt slingade blont hår, mörkbrunt, vi gjorde först det lite rött, så det inte blir grönt sedan färgade det mörkbrunt, och det röda kom fram , sedan efter ett tag, slets färgen bort typ , så nu har ja nästan min färg kvar, och ja ska färga det igen`? finns det något speciellt man kan göra för att de ska fästa jätte bra? eller någon jätte bra mörkbrun färg! kram från en otålig madde

Putt
Använde du permanent färg eller toning?
Det kan ibland fästa dåligt första gången/gångerna man färgar då håret inte är så preparerat innan. Ju mer slitet ett hår är desto mer suger det åt sig färgen kan man säga.
Så färga du igen om du gillade färgen.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ja ska färga om det igen eftersom ja har passande färg till min hårförlängning så ett måste, mörkbrunt igen ? hade du några tips?
Tack så mycket för svaret! :)

Ja vet inte, tror det var .. asså ja vet inte helt vanliga färg, i sånna som står på coop eller kvantum
Det är skillnad på dem med, samma märken och samma affärer brukar ha både toningar och permanenta Färger. Kolla så det är nivå 3, då ska det vara permanent.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

och vad är skillnaden mellan permanet och toning :)
En toning går ur mer och mer efter hand, när du tvättar håret. Står på paketen hur länge de håller. Permanent färg sitter där den sitter tills du färgar om eller klipper av håret.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

okej tack :) Men iallafall ? hur skulle ja nu se hur de var permanent du kan inte leta upp en bild på google (A <3 tack

Occh en sak till, även om man kör med permanent? kan det väll endå blekas?
#9 Ja blekas och färgas om kan det alltid göras.
Det brukar stå, oftast på hyllorna i affären, men även på paketen "Permanent hårfärg" eller liknande om det är permanent. På toningarna står det hur länge färgen sitter. Så ta det lugnt och läs på paketen bara så ska det inte vara några problem.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

men sedan så hade ja ljusblonda slinger överallt i håret, så vi tog en röd hårfärg, och sen den bruna, efter den röda, och då lös den röda igenom kommer den fortfarande göra det om ja färgar om det? :S :)
Det beror helt på hur stark den var och vilken färg du färgar nu. Men det är mindre risk för det, ja. Dock sätter sig rött rejält.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ja kan man ha i färgen längre? Vad skulle du rekommendera att ja köpte för färg i färg mörkbrun? asså vilken typ , typ loreal = eller=
Det beror på vad du vill ha för nyans och vad ekonomin säger. Jag brukar använda H&M's egna och tycker den fungerar utmärkt. Just när det gäller brun ser inte jag någon större skillnad på färgerna kvalitetsmässigt, utan det är väl snarare nyansmässigt. Så kolla på förpackningarna och se vad du vill ha.
Du kan absolut ha i färgen längre än det står, men då blir håret mörkare. Jag kör så själv, använder 4.0 Brun, men har i den ca 30-40 minuter istället för 20 och får en mörkbrun färg.
Tänk dock på att när det gäller hårfärger är mörkbrun näst intill svart. Många säger dock mörkbrun i vardagligt tal till det som i frisör/förgtermer kallas brun. Så tänk på det innan du köper färg. Har du i en mörkbrun färg längre än det står får du räkna med att få svart hår.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

okej tack :)