Hår iFokus

Hår

Etikett: hårprojekt
Läst 1341 ggr
Assarina
0

Då har min dotter ny färg igen!

Egentligen är hon mellanblond. Hon bestämde sig en dag för att hela håret skulle bli mörkbrunt, så då färgade vi. Eftersom hon har hår ner till rumpan fick vi använda många paket färg.

Hon blev jättefin i mörkbrunt.

En dag när jag kom hem hade hon klippt av sig håret och det nådde till axlarna. Kort därpå hade hon kommit på att hon skulle vara rödhårig. Jaha, då fick det väl bli rött istället då.

Nu har det gått sju måader och det är ju bra, men nu är hon blond! Från knallröd till blond och hon har dessutom kommit på att hon saknar det långa håret så nu har hon köpt löshår!

Men otroligt nog kär hon i vilken hårfärg som. Det är häftigt!

Jag som mamma tycker nog att det kunde ju vara värre förändringar!

Assarina

Ha det gott!

AssarinaFlört

Elshira
0

Jag har haft en mamma som inte tillåtit mig att klippa mig äver huvud taget (ni kan ju tänka mig hur slitet mitt hår sett ut). Har ganska så fint blont hår som lätt blir solblekt.

Fyller 18 snart och för första gången i hela hennes liv gick hon med på att jag fick toppa mig men max 2 cm… (mitt hår skulle behöva klippas 10 cm)

Anledning? "Du ska ha ditt änglahår"

Vad hon inte fattat är att mitt hår blivit hälften så långt på 3 år (hade ner till byxorna, nu precs ner till brösten) pga att de varit så slitet att varje gång jag borstat det har massa "hår smulor" rammlat av…

Jag förstår inte varför endel försäldrar ska bestämma allt för en… Om jag vill klippa färga eller något annat så åste jag väll kunna få göra det? Okej jag förstår att dom vil hejda en om man vill snagga sig kanske men i.af. Vi har olika stilar på kläder musik och alla är vi individer, varför skulle inte håret kunna få trimmas?

Förstår mig inte på henne…

Tycker du är en bra mamma som hellre hjälper till med att göra det hon vill, det är ju trotts allt inget som skadar. Klipper man av det och sedan saknar det då har man gjort det, men håret kommer ju tillbaka. Vi kan förändra det som allt annat, det är ett "naturligt smycke" inte en kropsdel som trimmas!

Låt tonnåringarna göra vad de själva vill med håret!

Hakuna matata!

Assarina
0

Tack för ditt inlägg!

Kan säga att jag var lite som din mamma tidigare! När min dotter ville klippa av sig sitt långa hår sa jag nä. Men jag kan tillägga att jag såg till att det hela tiden var välskött och inte slitet alls!

Men hon klippte det helt enkelt själv, så var det med det. Då insåg nog jag att hon får göra som hon vill, det är ju trots allt hennes hår och hon skall ju trivas. Innerst inne är hon ju samma person, snäll, omtänksam och självsäker.

Ja, det är inte lätt att vara tonåring, det håller jag med om. Stå på dig och kanske skall du våga klippa lite mer om du vill och ditt hår behöver det.

Bara du mår bra!

Ha det gott!

AssarinaFlört

Telefonkontakt
0

Mankan ju inte styra för mycket med barnens hår. När de är stora nog att kunna sköta det själva så kan de ju få beställa nsätan helt själv, men med färgning så förstår jag om man som förälder säger nej till extrema grejer, som rosa, blått osv. men "vanliga" förgningar kan man ju ha lite lösare gränser på.

Tror at din dotter blev jättefin :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Chessan
0

Men, vad kul med din dotterns olika frisyrer :) Att byta frisyr är nog det roligaste med hår tycker jag

FamusLastWords
0

Gå och klipp dig, sen så är de försent så kan hon inte göra något åt det (Y) Tungan ute