Färga med slingor?
Är det någon som vet om man kan köpa slingor och sedan färga med det? Alltså inte använda hättan, utan slänga i allt i hela håret?
Blir det likadant resultat som med färgning, eller är det skonsammare för håret, eftersom alla snackar om att slingor är bättre?
Tack för svar!

Det är väl samma sak som att bleka håret, slingor är mer skonsamma eftersom du inte tar hela håret.

Så då borde det gå att köpa slingor och sedan färga håret med det? :)

Jo… Men jag gissar att innehållet är mycket mindre i ett sling paket än i ett färg/blek paket… Så rent ekonomiskt är det ju bättre med färg/blekning om du inte har väldigt kort hår eller råka ha ett stort lager med slingor. 
#2: Om du läser #1 igen, slingor är bara skonsammare eftersom du inte färgar hela håret och inte ner i hårbotten. Om du slänger i slingfärg precis som vanlig färg blir det ju inte mer skonsamt. Då blir det ju precis som vanligt!
Dock upplever jag att slingfärgen, om man ska bleka, är mycket starkare än "vanlig" blekning som är till för hela håret. Så jag skulle inte använda slingfärg.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ja jag upplever också att slingfärg är starkare än på "stor" förpackning.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Instämmer med #4 och #5.
Det är ju rätt logiskt? :)
#6 ja varför är det så? starkare blekmedel…..
Hm det är så det borde vara i blekning!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#7 Vet inte varför… haha skrev bara att det var rätt logiskt det med "Om du slänger i slingfärg precis som vanlig färg blir det ju inte mer skonsamt. Då blir det ju precis som vanligt!" ^^
När jag slingade mitt hår, så tog jag en slinga i foliepapper och de andra utan för att se skillnad, den i foliepapper vart mycket MYCKET ljusare! :P (OT)
#8 ååååh. då ska jag lätt ta floliepapper nästa gång!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#9 Jag slingade blonda slingor :) bra att veta kanske. Vet inte om det gäller t.ex. bruna slingor också.. men iaf. blonda, den vart starkare typ..
#10 ja det ska bli blonda slingor!:)
Då tar jag den starkaste blonda typen av färgning :)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Varför skulle det vara starkare blekmedel i slingpaketen än i de andra?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst