Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 2229 ggr
ElinH
0

HJÄLP, mitt hår är gult!

Nu ska jag försöka göra en lång historia kort.
I början av sommaren blekte jag håret 3 ggr med några veckors mellanrum mellan varje blekning för att inte slita så mkt. Det var då väldigt gult så körde med Revlons inpackning "White platinum" som är väldigt bra. Hade även i askblond mellan två blekningar och det blev OK.

Sedan var jag nöjd med min färg men det var rättså gult så hade i Schwarzkopfs Champangeblonda toning/färg som sitter i upp till 48 tvättar och det blev jättefint.
Sedan började den försvinna eftersom den tydligen inte är en äkta hårfärg som jag trodde och håret blev allt gulare.
Då trodde jag att jag var smart och köpte Loreals excell 10 , "mycket ljus beigeblond" 9,13 men vad händer? Håret blev ljusbrunt/grå/gröntonat och såg helt HEMSKT ut.
Blekte därför håret igen igår och är nu väldigt ljusblond men samtidigt väldigt gul. Hade i silverinpackningen i 30 minuter och det blev helt klart mkt bättre men jag börjar skolan på tisdag och vill ha en snygg mer naturlig blond färg tills dess vilket jag inte kan få med silvershampoo eller liknande. Jag behöver tillsätta färg helt enkelt.

Funderar på att tona, mitt hår är grymt slitet efter all blekning så det ska få vila från färgningar o liknande nu. Toningar sliter ju inte på samma sätt.

Funderar på den champangeblonda igen, men undrar samtidigt om ni kan tipsa om någon annan som är bättre? Kanske toningshampoo från schwarzkopf?

Jag vill jättegärna ha tips, för det är inte kul att vara pissgul i håret när skolan börjar :P

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Alex
0

Är det gult kan det vara svårt att tona det ljusare, då är det nog blekning eller silverschampo som gäller. Men du kan ju alltid testa en askblond toning. Ett tips är då att testa på en slinga på undersidan av håret först, för att se så att resultatet blir bra.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Magdalenaa
0

Om jag var du så skulle jag ha gått till frissan och låtit dom göra på mig något eller gå dit och rådfråga dom :)

Jossan86
0

Har du testat silverschampoo?
Låt det sitta i några minuter innan du sköljer ur det Glad

Kan varmt rekomendera L'oreals silverschampoo, fungerar garanterat!

ElinH
0

Jag färgade det med en färg som heter "Champangeblond" och det blev jättebra!
Tipsar verkligen om den för alla som råkar ut för samma sak som mig :P

/ ElinH

Alex
0

Så bra! Glad Du vill inte visa bild på resultatet?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

fredrikaa
0

Läste tråden och det skulle vara kul om du la ut resultat!:)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

ElinH
0

Hm, ska försöka fixa en bild ;)

/ ElinH

Alex
0

Låter bra. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport