Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 3809 ggr
PaaatyPalm
0

från "platina" till mörk ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ganska länge funderat på att färga håret lite mörkare, typ någon blandning mellan sandre och ljust/mellan brunt :P 
Men vet inte vad jag ska andvända för hårfärg >.< Eller ska jag fortsätta vara blond ?
Alltså blev det 2 frågor nu ^^

1; Vad ska man andvända för hårfärg för att få det från "platina" till sandre/brunt ?
2; tycker ni att jag ska förbli blond eller ska jag sattsa på att färga?

Väldigt dålig bild.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

PaaatyPalm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Väääääldigt ful och dålig bild, men där var jag ganska mörk. Funderar på något i det stuket.

20 årig djurgalen moder* 

Frasis
0

Jag tycker absolut att du ska färga mörkt. Skulle nog tillochmed färga ännu mörkare än du har på bilden (iof ser man inte exakt hur mörkt det e).

Våga satsa, det kommer bli jättesnyggt :)

soetisen
0

Jag tycker också att du ska färga håret mörkt, tyckte det passade dig jättebra :)

- Medarbetare på studier.ifokus

PaaatyPalm
0

#2&3 så ni tycker det ^^ Är ganska sugen faktiskt. Fast ska börja ny skola och sånt nu i höst så man vill ju göra lite bra intryck och sånt så skulle behöva någon bra färg och göra dte så snabbt som möjligt för att sedan ev kunna färga om det utav att hela håret trillar av :P

20 årig djurgalen moder* 

Alex
0

Använd en mörkblond färg i så fall. För när håret är såpass blekt (jag antar att du har blekt det?) så suger det åt sig färg extremt bra. Så risken är stor att resultatet blir mörkare än vad som är meningen. Så börja med en mörkblond, så kan du ju lägga i en ljusbrun sen om du tycker det blev för ljust.

Det är ju alltid lättare att få det mörkare om det blev för ljust, än att få det ljusare om det blev för mörkt. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

PaaatyPalm
0

#5 jo men jag vågar inte färga håret för mycket häller ^^ Har väldigt tunt hår så det märks ganska lätt om jag skulle tappa :P

20 årig djurgalen moder* 

Alex
0

#6 Fast har du blekt det så behöver du inte vara värst orolig för att färga, blekning sliter mer.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

PaaatyPalm
0

#7 hehe jo det vet ja, men tänk om jag inte blir nöjd då måste jag ju färga ev bleka d et igen :P?

Bwt; blir det inte blondare om man tar en mörkblond :P?

20 årig djurgalen moder* 

Alex
0

#8 Mörkblond är ju mörkare än du har nu, så ljusare blir det ju inte. Tycker du ser ut att ha lite mörkblont på bilden i inlägg #1.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

PaaatyPalm
0

#9 jo det e typ mörkblont/sandre :P

20 årig djurgalen moder* 

Brownie
0

Kan du lägga in bild sen? :)

Alex
0

#10 Jamen dåså, det var väl det du ville ha? Tungan ute Annars är ju det bästa att gå till frisören, där bör du kunna få den färg du vill.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ellenfyrkant
0

tkr mörkare än det på 2:a bilden.

Mvh Ellenfyrkant

PaaatyPalm
0

#12 haha jo det e typ som på den bilden :D ,
Har lite dålig erfarenhet utev frisörer så jag avstår hällst från att åka in dit (A)

20 årig djurgalen moder* 

Alex
0

#14 Ja okej. Men använd en mörkblond/ljusbrun färg då. Det borde gå bra. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport

promenixan
0

Absolut att du ska ha det mörkare, det skulle vara jättefint på dig Skrattande

Sajtvärd för mitt eget liv

Kisemisen
0

Hejsan!
Ur min egen synvinkel skulle jag behållt det platina blonda håret med tanke på att jag just nu försöker bli riktigt blond och är otroligt avis!
Men det är ju jag de, hähä.

Men använd Mood-hårfärg, dom är otroligt bra!
Och mellanbrunt hade nog passat på dig, tror jag.
Jag själv tycker faktiskt att folk passar bättre i mörkt, allihopa gör de! :) Tror det skulle vara fint på dig (Y)

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

palsternackan
0

tyckte det var jättefint på andra bilden! =D