Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 6225 ggr
Isurrenderall
0

Från brunt till guldblond?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har kort, brunt/ljusbrunt hår typ och nu vill jag färga det så det blir guldblondt ungefär. Inte orange, utan mer Jessica Simpson - blondt. Alltså lite guld i..

Men hur ska jag göra? Jag ska göra det hemma, men vilka produkter ska jag köpa, och i vilken ordning? Blondering och sen toning? Eller färg direkt? Tips välkomnas! :)

Och en fråga till.. Vad är det för skillnad på blondering (blekning) och att FÄRGA blondt?

Bifogar en bild på hur jag har det nu :)

Isurrenderall
0

OBS! Jag ser nu att det ser rätt mörkt ut på bilden, men det är lite ljusare i verkligheten :P

Alex
0

Du kan inte färga ett hår ljusare än det är, så blont hår färgar man inte, utan bleker. Dock kan du lägga i en blond toning efter blekning för att få den nyans du önskar.

Om du ska göra det hemma eller hos frisör avgör väl främst din ekonomi samt hur rädd du är för att misslyckas och inte få så blont hår som du önskar.

För du löper ju klart högre risk att få orange/gult hår om du bleker hemma, men det blir ju mycket billigare (om det blir bra, så man inte behöver fixa till det hos frisör efteråt Flört).

Det du får tänka på är bara att du har bra hårkvalitet och inte är rädd att tappa hår, för det kommer du göra. Så det är ju en klar fördel att ha tjockt hår, så märks det inte lika mycket. Flört Det sliter rätt rejält på håret att bleka, så har du bra håkvalitet och inte så skadat hår är det mindre risk att det förstörs.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Isurrenderall
0

Okej, för jag har blonderat mig innan från denna hårfärgen (dock ett tag sedan), men då tappade jag inte hår :S Jag har t.om. slängt i avfärgning en gång och hade allt kvar :P Men jag har rätt tjock hår så det kanske är därför, märker kanske inte av det.

Men ska man ta en blondering bara och se hur det blir? Och vilken ska man ta? En guldig nyans, eller en kritvit? :S

Tisdag
0

Blondera ljust sen låter du en mörkare toning/färg bestämma hur slutresultatet ska bli.

Isurrenderall
0

#4 Sp jag ska blondera det typ riktigt ljust, och sen färga det i den blonda färg jag vill ha, alltså en lite mörkare.

Alex
0

#5 Japp, det är det bästa. Glad Så använd en blekning som bleker så många nyanser som möjligt först. Låter som att du har bra förutsättningar för att bleka vad gäller håret, så det är nog bara att köra på.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst