Från mörkbrunt/mellanbrunt till platinablont
Hejsan!
Jag har under en längre tid funderat på att bli blond, så jag tog tummen ur (nivetvad) och färgade det "blont", men som alltid blev det ju orange och jag orkade inte slita på mitt hår så jag tonade det mörkt och efter ett tag färgade jag det svart/mörkbrunt.
Sen för någon vecka sen åkte vi till Kroatien i 10 dagar och då blektes ju naturligtvis mitt hår en aning så jag kände att jag nog ville bli blond. Och i måndags åkte jag till affären och köpte Schwarzkopf blablabla (kommer inte ihåg..) men den bilden där visade ju platinablont iallafall. visste dock att så skulle inte mitt hår bli men jag prövade. När jag kom hem satte jag igång och som alltid är det bara håret vid hårbotten som blir ljus och man ser ut som en levande brasa där man går.
Och idag så testade jag ett annat blekningsmedel (MOOD ULTRABLOND) - köpte två stycken föresten. Och färgade det en gång men har fortfarande gula nyanser kvar och ska fixa det imorgon.
Så jag hoppas för guds skull att jag får ett bra blont resultat!!!!!!! Men om inte - så bleker jag ju givitvis om det om någon vecka och då undrar jag om ni har något bra tips på hur man ska gå tillväga? Just nu är det ju bara topparna ungefär som är oranga/gula och några fula slingor i håret med. Så vad tycker ni?:)
HÄR FÅR NI EN FÖRE BILD (HUR MITT HÅR SÅG UT INNAN JAG FÄRGADE DET, BILDEN ÄR TAGEN I KROATIEN.. KANSKE INTE EN SÅ BRA BILD MEN MAN SER ÄNDÅ FÄRGEN!):D OBS! SOLEN GÖR SÅ ATT HÅRET SER LITE GRÅTT UT MEN DET VAR DET FAKTISKT INTE, HEHE
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.
:)
Använder du silverschampo? Och hur länge hade du i blekningarna?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#2, silvershampoo använder jag & den första blekningen hade jag i ungefär 20minuter - 30minuter, det var min syster som gjorde det på mig så det var bara att lita på henne.
den andra blekningen igår hade jag i ungefär 40minuter..
MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.
Vågar man ha i det längre så ger det bättre resultat. När jag blekte håret hade jag i blekningarna dubbelt så länge som det stod på förpackningen (dvs ca 1,5 h). Annars tycker jag det är rätt värdelöst… I alla fall om man bleker från en mörkare färg.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#4, okej, jag hör alltid olika från folk.
De ena säger : har du i det längre blir det gulare.
Medans andra säger: Det blir såklart ljusare!
Jag har alltid sagt att det blir ljusare om man redan är lite mellanblond, men om man är mörk så är det ju klart att det blir gult.
Men så ditt tips är att ha det i längre?
Jag ska gå och sätta i blekningen i mitt hår nu. Jag kan ta en före/efter bild! 
#5 Gulare blir det absolut inte av att ha i det längre. Hur skulle det fungera? 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#6, haha, jadu det undrar jag också! 
men sen å andra sidan så var det en frisör som sa detta till mig när jag var inne och pratade med honom.
#7 Det lät ju himla knepigt. Vet du vart han har utbildat sig? Eller när? Jag känner ett flertal frisörer, och alla säger att man bör ha i det längre för bra resultat om man är mörk. Var en av dem som gav mig ordern om att dubbla tiden när jag blekte. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#8, jag vet att han blev klar med frisörskole-utbildningen ungefär förra året eftersom jag var hans första kund så var det de enda han babblade om. Så jag gick in där .. i lördags har jag för mig (eller fredags) och frågade lite av dethär med blekningar, då sa en tjej som jobbar där - Lisa, att för att inte få ett så himla gult resultat efter första blekningen så ha blekningen i längre.
Då sa han, Janne - Nejnej, Lisa, du är heeelt fel på det. Ju längre man har i blekningen ju gulare blir det.
Man ska ha i blekningen längre än det står på förpackningen om man har mörkt färgat hår. Eftersom ett mörkt hår innehåller röda pigment så måste det blekas länge och mycket innan man får ett riktigt blont resultat. Hur håret skulle kunna bli gulare av att ha i det förlänge låter tokigt :) Eftesom precis när du lägger i blekningen så startar en process det bli ljusare och ljusare, efter ett svart hår börjar bli brunt sen kommer den gula nyansen innan den vita kommer, Men många gör fel i att skölja ut blekningen innan den är färdig på det gula "stadiet". Men efter det så kommer det vita :) Nu när ditt hår har blekts så mycket så kan det vara ganska mättat, så blanda en del salt och 2 delar vatten och släng i håret och låt torka (känns äckligt) men efter det kan det gå bätttre att bleka, gör det på mig iallafall :) Men glöm inte bort inpackningar efter allt detta! Sov gärna med fördel med inpackning :) Lycka till :D

#10, håller med dig - tycker också det är tokigt att det först blir brunt (från svart alltså), sen vitt sen gult.. Nåja, får snacka med honom sen.
Jadå, jag har 7st hårinpackningar och sen eftersom jag använder mig av No poo, alltså använder inte shampoo så är mitt hår rätt bra kvalité ändå. Jag sover med hårinpackningar 1 gång i veckan:)
Det blir definitivt inte gult efter det har blivit vitt av en blekning. Du får gärna fråga honom vart han har fått det ifrån.
För den som lyckas bleka något från vitt till gult är då inte dålig…
Mvh Alex
Värd för Ridsport