Hjälp med färgval
Tycker det är så svårt att välja färg på mina dreads över internet när jag bara har en färgkarta att utgå ifrån. Vill ha blont i två olika nyanser så att det ser naturligt ut. Vill att den ena ska vara som min vanliga hårfärg och den andra något mörkare men inte allt för stor skiftning.
Slänger in två olika bilder på mig själv så ni ser min ungefärliga hårfärg samt Länkar till färgkartan.
Får bara välja på de översta, inte de från en annan leverantör. http://www.twilightzonedesign.com/foto/hair/ulllkarta2.jpg
Mvh Ellenfyrkant

Du ser ut att ha väldigt mycket ljusare hår på första bilden än andra. Vilken stämmer mest överens med hårfärgen du har nu?
Sen så tycker jag för övrigt inte att någon av de färgerna på den kartan såg ut som någon naturlig blond, tyvärr.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#2 Oj, jag vet om det och tänkte skriva det men glömde det tydligen.
Jag har väldigt skiftande hårfärg beroende på vilket tid det är på året. Men bild 1 är väldigt sommarblekt hår så är nog kanske egentligen ute efter dreads mer som bild 2, eller egentligen något mellanting tror jag.
Jag funderade på om tyyp beige, flesh eller fawn kunde vara bra blonda Färger. Men sen funderar jag på om jag skulle ha två blonda eller en blond och en ljusbrun. Men tkr inte det ser ut att finnas någon ljusbrun så fudnerade på vilken som kan vara ljusast av de bruna nyaser som ändå finns. Någon som kan hjälpa mig ? ^^
Mvh Ellenfyrkant
Flesh är väl i så fall den som är närmast, av det jag kan se. Men så naturligt vet jag inte om det kommer se ut… Vill du ha en ljusare brun i också så skulle jag tro att Milk Chocolate kan vara bland de bättre.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst