Neutralisera orange
Goldwell colorance har ju en lila skumtoning som heter 10V (10 violett) som är bra ifall man vill ha bort gula toner och få ett "vitare" hår. Som silverschampoo fast toning.
Jag vill ha en BLÅ skumtoning. Enligt frisörer är mitt hår nyans 9G (en varm blond färg), men jag har inte gula inslag i mitt hår, de är mer som guldoranga.
Lila får inte bort orange. Blått får bort orange, men jag hittar INGET silverschampoo som är blått istället för lila och ingen skumtoning som ska neutralisera oranget hår.
Vet ni någon produkt som mer inriktar sig på att få bort oranget istället för gult?
På denna bilden ser håret superoranget ut på grund utav det starka ljuset och blixten, men jag tog den iallafall för att ni ska se hur passt oranget det är.
Du kan inte tänka dig att bleka det? Det ger nog bästa resultatet…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#2 Har blekt det från svart 11 gånger och de senaste.. typ 4 gångerna har det inte ens blivit lite ljusare. Jag vet inte vad det är för fel på mitt hår, men blonderingen funkar inte längre i det.
Har du testat vanligt silverschampoo?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#4 Har testat silverschampoo och lila skumtoningar och allt möjligt, men det hjälper inte. Det fungerar på det översta håret och på några slingor i underhåret som är ljusa, men inte på längderna som är oranga.
Då får du nog tyvärr avvakta ett tag, för det låter som att ditt hår är mättat eftersom inte ens blekningar biter på det. Så du får nog vänta, kanske någon månad, och sen testa att bleka igen.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Det var väl typ 1-2 månader sedan jag blekte det senast. Men jag törs inte slita mer på det ifall det inte kommer att hjälpa.
Jag kan ju förstå hår som inte tar åt sig färg, men det gör mitt hår. Men blekning borde ju alla hår "ta åt sig" eftersom det bleker bort pigment. Det är ju ungefär som att frätande syra inte skulle fräta på en torr hud, eller så. :)