Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1223 ggr
carcharodon
2009-07-31 21:47
0

slingor

Jag har äntligen min egen hårfärg igen. Den är brun (ganska så ljus) med lite naturligt ljusare slingor men jag funderar på om jag kanske vill ha lite mer tydliga slingor.

Dock vill jag inte bleka, då jag har röd nyans på mitt eget hår och risken är för stor att det blir orange då jag inte vill ha kritvita slingor.

Frågan är om man kan använda en ljusbrun permanent färg på slingorna som är några nyanser ljusare än min egen färg och om det ger ett någolunda bra resultat eller om risken är att det inte blir någon skillnad alls eftersom jag försöker färga det ljusare utan att bleka?

Tacksam om någon vet om det är möjligt :P

Alex
2009-08-01 15:28
0

Färga ljusare går inte, utan det är blekning som gäller. Har du någon bild på din nuvarande hårfärg?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LinaIsabell
2009-08-01 19:47
0

Det ska gå att färga 2 nyanser ljusare ifall man har sitt eget naturliga hår.

zuperzita
2009-08-02 01:13
0

Som #1 säger, blek färga med en annan färg är ju ända sättet tyvärr..

Men riskera inte att få missfärgat dom rekomenderar att man ska bleka först…

carcharodon
2009-08-05 19:11
0

Tack för alla svaren!

#1 Nej jag har inget kort på det, kan försöka ordna men digitalkameran är inte laddad och mobilen tar inte tillräckligt tydliga kort.

Det är bara det att jag är så feg när det gäller bleka, tycker det sliter så mkt på håret också och då måste jag ju troligen färga det direkt efter jag blekt det, för så ljusa vill jag inte ha.

zuperzita
2009-08-05 20:11
0

#4 - blekte förut 5 grr i rad inget hände.

hade blekt typ 10 gånger innan men bytt hårfärg.

Nu har jag blekt 3  grr igen efter som jag vill bli blond. Nu börjar mitt hår reagera negatift :(