Hår iFokus

Hår

Etiketterdreadslöshårperuker
Läst 5084 ggr
jessi_twini
0

Skillnad på Jumbo braids?

Va inne på på Kawaii Design´s sida och kikade på Jumbo braids.. Men det finns typ 3 olika att välja mellan (Jazzy Hair, La Trend och Xtensions)
Är det någon skillnad på dom? Glad

jessi_twini
0

putt

mandariiin
0

det är olika märken. jag personligen gillar LA Trend mest, men många andra gillar dom andra oxå. det beror på vad du ska ha håret till.

jessi_twini
0

Okej :) Jag tänkte göra dreads av det..

mandariiin
0

jag använder mej bara utav LA Trend för att göra dreads. det är lättast att bakåtkamma och värma. men många anser att mycket hår "går till spillo", för det lossar mycket hårstrån som man sen kastar. men man får träna fram hur man ska jobab med håret för att det inte ska gå av.

Xtensions är det värsta jag har varit med om! väldigt svår jobbat, glidigt och svårt att smälta. men går inte av liak lätt.

Jazzy hair har jag bara testat någon gång, och gillde inte det lika mycket som LA Trend. men har för mej att dte inte var någar större problem med det….

jessi_twini
0

Okeej. Tack då vet jag!

Hur många paket behöver man ha för att det ska räcka till ett hela huvudet?

mandariiin
0

jag använder mej utav 6 paket för ett helt huvud. men det beror på om du ska göra S.E. eller D.E. dreads.

TheUnknown
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte LA Trend och satte i mina dreads igår äntligen… Jag tyckte det var lätt att jobba med nä jag äntligen hittat en vettig kam (jag köpte en hundkam på en djuraffär, mycket bättre än den jag hade innan). Mycket hår gick av innan jag köpte den, visst gick det av mycket efteråt med men inte lika mycket. :) Jag har inte testat de andra sorterna då detta var min första uppsättning dreads. Jag använde mig av sex paket och fick baa ut 43 dreads.. Vet inte hur jag rgjorde. Borde fått ut 7 till tycker jag. Men jag ä nöjd. :)

mandariiin
0

och det är D.E. dreads som TheUnknown har gjort. jag gör alltid S.E. dreads och får ut ca 70-80st dreads på 6 paket löshår.

TheUnknown
0

Vad är skillnaden melan D.E. och S.E. ? Eller rättare sagt… vad är det för något? :P

VAASHii
0

DE står för Double Ended och är en dread med två ändar. Som ett uppochner vänt U
SE står för Singel Ended och är en dread med endast en ände och en ögla längst upp.

TheUnknown
0

#10 aha okej. :) tack

#8 jag har isåfall gjord både DE och SE. Dubbelt så många SE som DE….

jessi_twini
0

#6 Okej. Jag hade tänkt att göra S.E dreads ;)

Vilket är det bästa sättet att göra dom? Eller ja att göra så dom inte går upp. Vet en som doppar dom i kokande vatten.. Är det bra eller finns det bättre sätt?

VAASHii
0

Nu frågade du ju inte mig men jag tänkte bidra lite ^^

Innan använde jag mig utav en steamer men den pajade och jag har inte råd just nu att köpa en ny så nu använder jag strykjärnet!
Och jag tycker nästan det är enklare med strykjärnet än med steamern.

Har inte testat att doppa dem i vatten men det verkar lite jobbigare tycker jag.. då blir dem ju blöta och så måste man vänta på att de ska torka och så..

FunkyShrimp
0

hur gör ni egentligen se dreads ordentligt?
om man vill ha tjockare upptill och smalare nertill. och om det inte ska vara jättelånga.

ska man typ klippa av håret och sen börja eller hur gör ni? :P vad brukar ni sätta dom runt också? för att få öglan alltså^^

VAASHii
0

Jag gör så att jag klipper av håret först till den längden jag vill ha dem i. Sen viker jag det dubbelt då runt en golvljusstake som jag har :P
Sen tuperar jag upp det jättemycket, längst upp. Då blir det tjockare upptill och smalare nertill.

Man kan ju sätta fast håret varstans som är smalt och så man kan ta av den sen när man är klar.
Tillexempel ett snöre mellan stolsbenen/armstöd/rygg eller hur ens stol nu ser ut. Är ju lite jobbigt att knyta loss snöret varje gång. Men man kan nog pilla lite och komma fram till något som passar en!

Vet inte vad det heter, men en såndär hake som man har när man klättrar, är jättebra att använda oxå!

Hoppas du förstår lite, jag är så seg i huvudet idag :P

[Katteeen]
0

#15: Du kanske menar en karbinhake? :)

VAASHii
0

Ja så kanske det heter ja! :D

TheUnknown
0

Jag avände snöre mellan stolsben. gick superb bra. fast jobbigt att knyta loss varje gång man var klar… illrarna får inte käka upp dem. hehe. :) i annat fall om man är lat kan man ju låta snöret sitta tillsa man gjort ett par och det är dags att värma dem. :) Jag använde också strykjärn.

Ellenfyrkant
0

Frågan passar inte riktigt in men TS har juh fått svar på sin fundering.

Om jag köper löshår på 60cm hur långa dreads får jag av det då ?

Mvh Ellenfyrkant

VAASHii
0

Är det vikt dubbelt eller är det 60cm totalt?

För om det är vikt dubbelt får du ju 60cm's dreads som max.
Om det inte är det får du 30cm.