Hår iFokus

Hår

Etiketthårprojekt
Läst 5750 ggr
TheUnknown
0

Mina första dreads

Har nu köpt fem st. jumbo braid och hoppas på att dem kommer i morgon. Jag har några svarta dreads här hemma som jag köpte billigt av en kompis som jag sedan fick fixa till. Köpte två paket ljusblonda och tre peket ljusbruna/mörk blonda. Får hoppas på att det blir bra. Har aldrig gjort dreads i mitt liv. Men de jag fixade till blev bra. Två kompisar hjälpte mig. :) Håll tummarna för att det blir bra och att jag passar i det ;)

Telefonkontakt
0

ska jag anta att du menar dreadextensions som du flätar in i ditt hår, eller förlägning som du ska "virka" in i ditt hår så det blir dreads på riktigt?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

TheUnknown
0

#1 ojsan. hehe. Jag ska fläta in dem. :) Helt nytt för mig. så vi får se hur det blir. hehe :)

ElinKee
0

Huuu jag kämpade som sjutton för några år sen när min kille hade det, tog så mycket tid att jag fick blåsor på fingrarna. Har du tänkt sätta i och sköta dom själv?

Tussebus
0

Lägg in en bild så vi får se #0 Glad

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

mandariiin
0

#3 med just lösdreads så är det knappt någon skötsel.

TheUnknown
0

#3 hur menar du "sköta" dem själv? :P Inte så bra på dreads. Två av mina kompisar hjälper mig sätta i dem och kommer förmodligen också hjälpa mig att göra dem. Kanske får ge dem en liten slant. Det är ju ett j*vla jobb har jag hört. Haha.

#4 förlåt om jag är dum.. men bild på vad? Haha.

#5 hehe tänkte jag med. :) Man har ju inte i dem allt för länge. Jag får väl ta ur dem och sen kanske sätta i dem igen om jag trivs. :) Men är det någon skötsel på dem… något förslag på hur man sköter dem ordentligt? Jag har ingen aning. :P

Håret kom inte idag. Tusan. Började undra varför och kollade in mitt mejl jag fick från hemsidan jag köpte håret på… det visade sig ju självklart att jag hade skrivit FEL ADRESS. Typiskt. Råkade skriva gatnummer 56 istället för 57, de kanske kommer fram ändå? Men jag ringde till posten idag och frågade lite. Ska ringa i morgon igen innan de börjar och kolla om de kanske kan lösa mitt lilla olycksaliga fel. :P Håll tummarna på att det löser sig. :)

mandariiin
0

kika min hemsida, så har du undermenyn "hur sköter du din nya frisyr"

där står det exakt hur du sköter om dina dreads :)

www.mandariiin.com

(medarbetare/sajtägare: gör ej om adressen som länk, då den inte funkar då)

ElinKee
0

Jo man måste väl sköta sitt eget hår man har fäst dom i, det slutar ju inte växa. Jag tyckte iaf att det var skitsvårt! Jag vet också vem mandariin är Tungan ute Kommer du ihåg mig som bodde i en liten etta förut i ett höghus?

TheUnknown
0

#7 okidoki. tackar. :)

#8 okej. :) Vi får hoppas de blir bra. tihi

mandariiin
0

#8 oh, nu känne rjag mej otrevlig, men komme rinte på vem du är. vilken stad bor du i, om jag börjar med den frågan? :P

ElinKee
0

Vi hade en gemensam nämnare i Västerås som börjar på P fast han hade nog helst sett att vi inte kom på det Tungan ute

Chamy
0

#10 och #11 Ni får jättegärna ta den här diskussionen per pm istället! =)

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

mandariiin
0

#11 haha, nu vet jag :) kul att hitat dej här oxå :)

#12 inga problem. :)

TheUnknown
0

Suck. Det blonda håret var självklart slut på lagret. en i fredags kom det in och de skickade äntligen min beställning. Den ska komma nu på måndag eller tisdag. Håller tummarna för att den kommer på måndag. vill sötta igång fort. nu, eller hlst igår. ;)

TheUnknown
0

Tjoho. hehe det kom igår. Men nu tycker jag en annan sak är skum. :P Det "ljusbruna" håret var typ mörkbrunt enligt mig. så de blir väl till att färga håret. för jag orkar inte skicka tillbaka det. men men det blir nog bra i alla fall. :) Håller på att göra i ordning dem nu. :)

mandariiin
0

det går inte att färga kanekalon hår. det är plast, så färgen fäster inte.

TheUnknown
0

#16 hehe jag vet. :D Men jag menade mitt eget hår. hehe. ursäkta otydligheten.

TheUnknown
0

Shit. Det tar ju fan år och dar att göra egna dreads. Haha! Hjälp mig! :P

mandariiin
0

haha, bar att träna ;) själv gör jag en uppsättning dreads (till hel-hår) på ca 4 timmar nu :)

TheUnknown
0

#10 jaja skryt lagom. :P För mig har det nog tagit den tiden för… ja… fem dubbla och kanske fem enkla. hahaha. Har lite mer än 3½ paket att tova… och sen har jag ju en massa att stryka med och fixa iordning de jag gjorde först… för de hade jag ju självklart inte fixat ordentligt. :P suck.

mandariiin
0

haha, det är därför folk be mej göra deras dreads istället för att göra dom själva, för dom vet hur lång tid/vilket bök det är att göra dreads ;)

TheUnknown
0

#21 suck. :P men det är ju kul att ha gjort sina egna. :) Det blir mer speciellt när det är klart. Hoppas jag i alla fall. haha.  Vad tar du för att göra andras dreads? Bara nyfiken

mandariiin
0

tar 1000kr för en hel uppsättning, och då blir det ca 70st. håret ingår då i priset.

självklart är det alltid roligare med något man gör själv. man är ju riktigt stolt när det blir klart och snyggt då :)

TheUnknown
0

Är inte det ganska billigt? :P Jo… men de är ju så förbaskat jobbigt. haha tar det när jag har riktigt tråkigt. kommer ta ett tag innan de är färdiga. men då får de göra det. man måste ju ha lust att göra det annars är de ju inge kul. :P OCh en jobbig sak är ju illrarna… måste ju låsa in dem när jag ska hålla på eftersom de kan bränna sig på strykjärnet (har en jääääätttttte låg strykbräda) sen är det tydligen jääätte kul att välta skålen med vatten i så det blir blött på heeela golvet med två blöta illrar mitt i vattenpölen. haha

mandariiin
0

hahaha

TheUnknown
0

Suck och stön. Sen när jag gör de enkla dreadsen så blir det så tråkigt eftersom jag sitter på golvet och gör dem.. ser bara ormen slingra sig i terrariet då.. kaninte ens se på tv. haha. har tröttnat på så vis. får komma på igen att det är skoj. :)

mandariiin
0

haha, det är alltid lika kul att glo på väggen när man gör dreads :P

TheUnknown
0

"27 absolut

mandariiin
0

hur långt har du kommit nu då?

TheUnknown
0

#29 haha inte långt alls. har inte gjort några på några veckor nu… har gjort lika många som jag skrev sist i ett inläg här. :P MEn jag tänkte att jag ska sätta mig en stund med strykjärnet i morgon. har väl 5-7 st som ska strykas sen måste jag ju fixa alla mina blonda som jag redan strykit. :P behövs lite till. haha

mandariiin
0

själv ska jag få klart en hel uppsättning under helgen nu. komme rkanske bild sen när jag är klar :)

TheUnknown
0

#31 du gillar att skryta va? Haha. :) Lägg ut bilder du. Får se om det blir något att göra dreads idag. Blev så förbaskat lite sova i natt. Usch. Sena fester tär på ens sömn. :P Men lägg upp en bild här du. :)

TheUnknown
0

Suck vad tid det tar. HAr bara 40 stycken dreads än så länge. Men ska iväg till en kompis om en timme och göra några fler. :) Kan lägga upp bilder när jag sitter vid min dator om någon är intresserad.

Buuc
0

Jag vill gärna se bilder! :D

TheUnknown
0

#34 på de jag gjort än så länge eller när de är isatt? :) Lägger gärna upp bilder, dock inte idag. Har inte den bilden på dreadsen som än så länge är klara på denna dator.

Buuc
0

#35 Okej. Huvudsaken är att få se när det fär färdigt, men om du vill så kan du lägga in "processen" också. ;)

TheUnknown
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har bara en bild på dem.. har väl kanske två dreads till där i nu. :P Men bilder kommer när det är färdigt… men känns som om det kommer ta ett tag. haha det är jobbigt. :P

Ellenfyrkant
0

#37 Tkr de ser riktigt snygga ut !
Hur tillverkar man dreads egentligen ? :P

*fniss* låter som ett förbaskat jobb, jag kommer nog köpa mina färdiga från kawaiidesign x)

Mvh Ellenfyrkant

Jenahbella
0

de såg riktigt snygga ut :)

Buuc
0

Åh, vilka fina, "rena" Färger! :) Jättefint!

TheUnknown
0

#38 tack. man köper jumbo braids (plast hår) sen tovar man det, lägger det under en blöt handduk samtidigt som man snurrar dem och sedan värmer med ett strykjärn.. enkelt förklarat. :P Jag ville göra egna, för då vet jag hur de blir och så tror jag de är roligare att ha gjort egna.. fast mest var det nog för att de var det enda jag hade råd med. :P

#39 Tack. :) (Har ringt och ringt dig… inget svar… vart har du tagit vägen?)

#40 Tack. :) Det är några bruna med… de skulle egentligen vara ljusare.. jätte skumt. för på hemsidan är det en helt annan fägrg än den jag fick hem. Men det får duga. :)

TheUnknown
0

Fich ett paket jumbo braid av min kompis i utbyte mot en piercing… så nu har jag lite mindre än två paket kvar att ordna med. Ah! Vad tid det tar! :P Men ska verkligen försöka göra klart det där snart!

TheUnknown
0

Ett paket kvar. Samt två dubbla och fyra enkla att värma. pust och stön. hoppas på att få i dem i håret inom 1 vecka och 1 dag, innan nästa torsdag. :)

TheUnknown
0

Ska idag färga håret så det passar med dreadsen sen ska de i håret på onsdag. spännande! :D

shimmer
0

nån bild på de?

niffen
0

Oh, längtar till bilder! Spännande för dig! :D

Jenahbella
0

jag längtar med till bilder :D

niffen
0

We looooove bilder!  Flört

Jenahbella
0

jajjemen! :D

TheUnknown
0

#45  lägger upp bilder på dreadsen här och nästa på min nya hårfärg. :P

#46 bilder kommer

#47 haha varför längtar du då? :P

Isättningen sker på onsdag. :D Bara två dagar kvar. Mohaha. Längtar som tusan. Ska bli spännande. Då får vi se om det ser åt helskotta fel eller om det tillochmed kan bli snyggt. :)

TheUnknown
0

Jag hoppade dreadsen jag köpte av min kompis då jag fick göra om dem massor av gånger ochj ändå inte fick dem bra. Så jag har bara 43 stycken. Men det blir nog bra. De väger lite så får se om man får nackspärr det första man får. :D

TheUnknown
0

fHåret uppdelat.

TheUnknown
0

ÄNTLIGEN FÄRDIGT! Men idag har det börjat klia lite. SUCK. :P Jag är verkligen super nöjd. Linda som hjälpte mig i bakgrunden

TheUnknown
0

Bakifrån och den där blonda långa slingan kommer reta skiten ur mig. Haha. Finns dock några svarta med som är i den längden. Men de syns ju inte på denna bilden. :P

Jag har upptäckt att jag tydligen slarvar med topparna på vissa dreads då de redan börjat gå upp… efter en dag. Suck. Aja får fixa det efter min utflykt till Kolbäck i helgen.

soetisen
0

Snyggt det blev!

- Medarbetare på studier.ifokus

Jenahbella
0

snyggt ! Glad

Adina
0

Jättesnyggt :)

TheUnknown
0

#55, 56, 57 TACK! :D

Buuc
0

Skitsnyggt!

TheUnknown
0

#59 :) tackar. tycker själv inte det kunde blivit bättre. :) men usch så det kliar och gör ont när man ligger ner. :P framförallt när man ska sova. usch

Alex
0

Riktigt snyggt gjort! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ellenfyrkant
0

Hur många dreads blir det ungefär på 1 paket ?

Mvh Ellenfyrkant

TheUnknown
0

#61 tack. :D hehe. men jag borde varit nogrannare med dreadsen… :S Många har åkt upp en del. Suck. Jag som tyckte jag var så noggrann. :P Tydligen inte.

#362. Olika… Kanske… mellan 5-10. Berorpå hur tjucka man glör dem. Jag gjorde mina ganska tjoicka… Suck. Skulle gjort dem smalare. :D men men