Hår iFokus

Hår

Etikett: tips-råd
Läst 10712 ggr
[HeartQueen]
4

Hur styla och hålla lockigt hår snyggt?

Jag har självlockigt hår och har alltid haft problem med hur jag ska styla det och hålla det snyggt hela dagen. någon som har något tips om detta? just nu så borstar jag håret med vatten och sedan har jag i hårgel som jag liksom kramar in och avslutar med hårspray. men det blir ganska stelt :S och håller oftast inte så bra, utan det kan bli fluffigt eller frizzigt. jag vill ha en bra produkt som håller håret i schakt hela dagen samtidigt som det håller det mjukt.  finns det något sådant? tacksam för tips!

mvh /ulrika

Alex
0

Vad har du för märke på gelen och sprayen?

När jag vill ha mitt lockigt brukar jag krama upp det med mousse (från XL Hair) när det är fuktigt och sen spraya med Shwarzkopf Got2be hårspray. Oftast kan det hjälpa att stadga frisyren genom att använda nån produkt innan som är till för att just göra frisyren mer hållbar. Själv använder jag Crush Multistyler från Grazette, och tycker den är kanon.

Oftast har det faktiskt betydelse vad man använder för produkter/märken.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[HeartQueen]
0

Jag använder billiga märken, gelen är: WellaFlex form & finish gel (köpte på dollarstore, och den fungerar ganska bra, den bästa jag provat iaf) och sprayen är: Naturelle Original hair spray (den ända hårspray som fungerat bra på mitt hår som jag provat)

Men jag skulle alltså vilja ha en produkt som inte gör håret stelt utan gör det mjukt men som ändå håller håret fint och på plats!

Alex
0

Då lär du nog behöva gradera upp dig och kosta på dina produkter lite mer. Ja har i alla fall aldrig stött på några billiga märken som gör frisyren hållbar och mjuk. Utan det är antingen eller…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Katteeen]
0

Jag har också väldigt självlockigt hår och har märkt att det bästa för mig är att låta håret självtorka när jag duschat. Använder inga produkter då jag tycker det utgör ett onödigt slitage. Det håller sig fint och riktigt lockigt första dagen, sen när jag har sovit på det en natt är det mycket plattare när jag vaknar och inte lika fint längre. Då är det bara att antingen blöta håret, duscha på nytt, sätta upp det i en knut/pippilotter/hästsvans, eller platta alltihopa.
Så ser det ut för mig, vet inte om samma gäller dig dock ;)

Vet inte vad jag ska rekommendera för produkter åt dig eftersom jag inte använder sånt längre…

[HeartQueen]
0

Ja visst är jag villig att lägga ut lite pengar, men då vill man ju gärna veta vilken produkt man ska välja… därför skulle det vara bra med lite tips så man i alla fall har det att gå på när man ska välja i produkthavet..

nja självtorkning fungerar inte så bra för mig, det blir alltför lockigt och fluffigt och om jag skulle gå ut så skulle luften och vinden göra att jag såg ut som ett troll :P haha, ungefär som på morgonen ;P

Alex
0

Ja själv kan jag i alla fall stark rekommendera prudukter från XL Hair och/eller Grazette. Annars är ju ett tips att gå till en frisör och fråga om råd, där de kan se ditt hår ordentligt och ge råd utifrån det.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[HeartQueen]
0

ja jag har funderat på det, men har bara varit hos en frisör en gång i mitt liv och då var det en privat som hade en frisörsalong hemma. blev inte nöjd med det heller :/

vart hittar man en bra frisör? hur väljer man rätt liksom, någon som verkligen kan det de gör, och som är bra på lockigt hår kanske?

jag bor i Gävle så det är ju inte någon jätte stor stad heller…

Alex
0

Leta upp en frisörsalong med utbildade frisörer med bra rykte.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[HeartQueen]
0

Jo får väll kolla runt lite :)

[HeartQueen]
0

men tar gärna emot tips från er om det är någon som har något :)

[Kaninfluff]
1

Jag får typ "hollywood lockar" när jag låter mitt hår självtorka, men det förstörs när jag sover. Det jag brukar göra är att fukta håret, och voilá, det är som nytt igen :D

[Niike]
0

Jag brukar krama upp det med mousse när håret är fuktigt. Använder "Got2b 2 sexy" och tycker det är jättebra, gott luktar det också :D Sen fönar jag lite för om jag sprejar när det är blött känns det hårt och äckligt. Just nu använder jag "Proffs" hårspray vilket jag e nöjd med :)

Alex
0

#12 Fast Proffs gör håret stelt, så det skulle inte jag rekommendera till någon som vill hålla det mjukt. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Telefonkontakt
0

#13 proffs är dessutom lika dåligt för håret som Dax Vax :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[HeartQueen]
0

Tack för tipsen! :) något jag har funderat på att skaffa är faktiskt en fön, då kanske man kan föna samtidig som man stylar med mosse eller gel.. för om jag bara skulle föna det skulle det bara bli stort och fluffigt :/