Hjälp! Allergisk mot hårfärg!
Hej alla!
Jag brukar färga bort mina gråa hår. Mörkbrunt men nu helt plötsligt får jag allergiutslag. Är det kört eller finns det någon här som har samma problem, finns det någon lösning?
(Henna är ju svårt att få tag i, eller?
Hälsningar från (vill ej vara gråsprängd än)

Tack för så snabbt svar!
. De frisörer (två) jag har pratat med har ingen lösning. Det var hos dom jag blev allergisk. Sedan har jag testat själv med olika hårfärg (lite försiktigt), men nix. Fast det kan ju hända att det finns andra frisörer att fråga…. bra uppslag! Jag kan ju ringa runt…
Henna är inte särskilt svårt att få tag i. Finns ju både svart och röd. Kolla på t.ex. Life, där brukar iaf min vän köpa sin Henna. Jag testade även på svart för några år sedan, men misslyckades totalt. Dels för att jag hade färgat hår sedan innan, dels för att jag bara lät det sitta i någon timma (min vän som har extremt hennarött hår låter det sitta i under natten).
_No way! Yes way!
Tack Saga85 - samma dag du skrev hade jag redan ringt till hälsokostboden… chansade, för jag trodde verkligen att Henna inte fanns längre… blev så glad, visst det fanns… köpte kastanjebrun ,för det svarta blir för svart… har inte testat än.
Förr när jag använde Henna hade jag det inte minst två timmar. Nu har jag semester så jag kan låta det vara i mycket längre…
Står på paketet att man får göra det ofta i början. Samma här - jag har ju också färgat -så det ska bli spännande.
Hårkvalitén blir ju bättre också, så som jag minns det.