slingor?
undrar om frisörsalonger slingar hår(rosa).om man har brunt hår, kan man få håret slingat rosa då?och isåfall:vad blir priset?
tacksam för svar:)
p.s:hitta en snygg bild på google, har dock lite ljusare hår än så:
Bild borttagen av medarbetare

Det på bilden tycker jag ser ut som sån färg man tvättar bort efter en tvätt men visst går det att göra. En kompis till mig gjorde förra året tror jag det var o de blekte först å gjorde det rosa sen men det varade inte så länge. Pris har jag inte en aning om.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
ok tack 
Man får ju som sagt bleka först, och sen lägga i rosa färg. Permanent rosa finns inte, utan såna Färger bleks alltid och måste fyllas i rätt ofta för att hålla den skarpa färgen. Men det ska du kunna göra hos frisör på salong, helt klart.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
ok, pris?
Det är nog rätt individuellt, men du kan ju alltid gå förbi din salong eller ringa runt och kolla priser, för man brukar ju ha en del salonger runt omkring en.
Men har du blekt och färgat på salong några gånger så kan du säkert köpa den färgen dom använder och göra det hemma tillslut :)
#3 Säker på det? När jag köpte lila hårfärg på Shock (Göteborg) för flera år sedan skulle den vara permanent (tyvärr var jag slarvig och det slutade med grått hår som snabbt blev svart). Har för mig att det även fanns som rosa.
_No way! Yes way!
#6 Jaså? Jag har då aldrig hört om nåt annat än extremtoningar… Och alla såna Färger Shock har på hemsidan är toningar i alla fall.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#7 Ja, jag var inne där och kollade, men hittade inte just den sorten på hemsidan. Får väl ta och knata in i affären nästa gång jag är förbi. Flaskan var tvådelad - i den övre, mindre delen fanns den lila färgen, och denna tryckte man hårt på så att det åkte ner och blandade sig med färgningsvätskan i den undre behållaren.
Men det kanske bara var extremtoning? Var ju som sagt några år sedan jag köpte den. Hur är det, blandar man dessa själv eller kommer det som en och samma "sörja"?
_No way! Yes way!
#8 Ja okej. Har ingen aning faktiskt, aldrig använt såna.
Men oavsett så sitter ju aldrig färgen lika bra som en annan färg, utan måste ju fyllas i ofta för att hålla den skarpa färgen eftersom den bleks.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#0 jag kom precis att tänka på att jag var förbi en salong (där min nya frisör jobbar som jag pratar med privat) ang extrema Färger. Dock med en annan som jobbade där. och de kan lägga extrema slingor utan att bleka före. Jag kan försöka höra mig för med min nya frisör när jag pratar me dhonom nästa gång om jag kommer ihåg.
och vad jag minns, så satt färgen bra :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se