Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 4180 ggr
Moonchild89
0

F*N va sur jag är!

Hallå på er :D vill bara uttrycka min vrede lite. Köpte en hårfärg som tydligen skulle vara mörkbrun. Men så blev det svart aaaaahhhhh. Visst, svart är också snyggt men jag har haft det i så många år. Dessutom är det ett helvete att färga till en ljusare färg sedan om man skulle vilja det. Då blir det att bleka i massor. Usch vad sur man blir.

Färgresultatet blir aldrig som på omslaget på förpackningen. Men jag får väl dras med det här ett tag nu. Men sedan blir det nog att lägga i en blekning eller två och färga brunt över. Fast då ska jag välja en ljusare nyans. Jag rekommenderar verkligen inte märket. Det hette Poly Palette eller något sånd. Budgetmärke I guess.

/Moonchild89 👻

soetisen
0

Sånt suger :/

Jag skulle färga röda slingor förut men dem blev rosa..

- Medarbetare på studier.ifokus

Moonchild89
0

Ja visst blir man sur. :( låter inget vidare alls! Och grejen är att mitt hår inte ens är i närheten av mörkbrunt. Det är korpsvart :P Så man fattar inte hur dom tänker när dom skriver mörkbrunt, men jag antar att det blir olika resultat för alla. Jag hade väl otur *som vanligt* ;P

/Moonchild89 👻

Telefonkontakt
0

sånt är jobbigt. Har varit med om sånt många ggr.

nu förr aveckan när jag skulle färga håret extremrött så blev det rosa istället för rött. Men för mig gör de tju inget, jag älskar ju rosa. men snopen blev jag allt.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Moonchild89
0

Oj, där ser man =O Vad var det för märke?. Ja, rosa är skitnsyggt! Men man vill ju ändå ha den färgen man har köpt liksom. Jag var helt inställd på att det skulle bli brunt. Fattade ingenting när jag kollade mig i spegeln o så var det svart o__O. Suck!

/Moonchild89 👻

Telefonkontakt
0

det var extremtoning. risken är alltid med dem att det kan bli helt fel. inte första gången det händer :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Moonchild89
0

Jaha, okej! Grejen med extremtoningar är att det blir så himla olika för alla. Lite kuligt också ändå ^_^

/Moonchild89 👻

Alex
0

Det är inget ovanligt att det blir så för folk. Mörkbrunt är ju mörkbrunt, näst intill svart. Och har man då lite slitet hår sen innan, färgat tidigare eller så, så suger ju håret åt sig färgen mycket mer. Så då är det nästan bättre att använda en vanlig brun färg i såna lägen, och bara ha i färgen lite längre än vad som står på förpackningen (beroende på hur slitet hår man har).

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ellenfyrkant
0

Det kanske är extremt mörkbrunt och bleks med tiden ?

Mvh Ellenfyrkant

spiritedaway
0

Det kan hända att det ser svart ut. Det kanske syns bättre om några dagar att det är just mörkbrunt.

Adina
0

Sådant har hänt mig också, men färgen la sig efter ett tag :)
Och färgen hette endå ljusbrun.

[Katteeen]
0

Hahaha, det var inte värre än när jag skulle färga mitt hår mörkbrunt. Det blev knallrött!! x) Fråga mig inte hur det gick till :P

Men det där har hänt mig också, det ser jättesvart ut från början men snart ser man att det mörkbruna kommer fram mer och mer :)

spiritedaway
0

#11 haha måste ha varit fel färg i paketet :P

Moonchild89
0

Ja, jag har ingen aning om vad som har hänt ;P nåt knas blev det i alla fall. Men det är absolut inte brunt som sagt. Men jag får hoppas på att det bleks med tiden och att det bruna kommer fram som någon här sa :)

/Moonchild89 👻

binx
0

Fyfan, blä när det blir fel.. Obestämd Jag jobbade med att få mitt hår blont i ett år nästan, var ett helvete må jag säga. Sen så tonade jag håret vilket resultatet skulle bli kastanjebrunt/rött. Tror ni det blev det då? Nepp, inte alls, det blev mörkbrunt. Mycket underhållande!

Alex
0

#14 Det hade troligtvis samma anledning. Har man blekt håret är det ganska slitet, och suger därmed åt sig färgen rejält. Därför kan det vara vettigt att börja med en ljusare färg om man har färgat håret en del innan, alternativt gå till en bra frisör.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

binx
0

#15 Åh, jag antar att jag missade att läsa andra svar i tråden. Men det är så alltså? Okej, ja, jag får väl (mot alla mina principer) gå till en frisör ändå. Tack!

Alex
0

#16 Japp, det är så. Så speciellt när man blekt håret har det en tendens att suga upp färgen till max. Kan ju ta exemplet efter att jag hade varit riktigt blond (nästintill vit) och skulle färga brunt, hade en utväxt på ett par cm då, och skulle fixa det hela hos frisören. Och då talade hon om för mig misstaget många gör i såna lägen - börjar med det ljusa och sen färgar utväxten. Då blir det ljusa svart och utväxten brun…

Så det vart till att börja med utväxten, som var opreparerad tidigare, och ha färgen i där bra mycket längre stund än den sen fick vara i det blekta. Resultatet blev ett jämnt, brunt hår. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport