frisör-fobi
jo, jag har verkligen fobi för att gå till frissan
För drygt 20 år sedan fick jag mitt hår "förstört" hos en frissa. Jag skulle tona håret o sa att det absolut inte fick bli rött. Det blev det förstås. Jag smög mellan husen hem där moder väntade som barnvakt till min son.
Jag var o är inte bra på att säga ifrån.. min mor ringde iallafall tillbaka o sa att de fick göra ngt åt det. jag smög tillbaka o jag har ingen aning om denna person visste vad hon gjorde. När hon inte kunde göra mer hade jag 4 hårfärger. rosa, vitt, grönt o gult… Nu kröp jag i stort sett hem utmed husen.
mors frissa försökta nästa dag att göra vad hon kunde men så mycket mer än klippa gick inte..
Många år senare o fåtalet end absolut nödv besök om ens. En frissa tyckte att jag skulle komma ihop med mmin granne Och tanken var ju GOD. om nu frissans moral varit det. Hon hade varit på kurs i england..
Hon klippte och vi bestämde för en ny toning. min hårfärg är inte mkt till hårfärg. hela tiden berättade hon vad hon gjorde (nästan iallafall)
Precis innan hon skulle skölja ut toningen sa hon att hón lagt i en ljus "tofs" mitt på huvudet. Det var modernt i London. Jajamensan, gissa vem som tappa hakan?!
Snyggt! jätte!! modernt i london ja men inte i sverige förrän flera år senare. O jag, jag har alltjämt frisör fobi men skulle så gärna vilja gå o få ngt gjort..
litar dock inte på

Är det inte bättre att färga håret själv då? :/ Det är många som inte litar på frisörerna när det gäller just att färga håret. Själv har jag aldrig färgat hos en frisör så jag vet inte vad jag tycker om det själv.
Men vad idiotiskt av den där frisören att lägga en ljus "tofs" när du inte ens frågat om det?
Usch, tråkigt med såna upplevelser. Men det finns vettiga frisörer, jag lovar. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#1 färga håret gör jag själv numera o som sagt detta var över 20 år sen, men det behövs ju klippas. Jag har ju "klippt till det" själv emellanåt under åren men det skulle va kul med en frisyr o å andra sidan skulle det säkert behövas ses över bak till. Det är svårt när man inte har ögon i nacken!!
#2 jo, jag önskar att jag hittade en//
#3 Vart bor du?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#3 i borås
Oj, stackare, endel frisörer är hopplösa, och gör inte som man säger.
Vi har turen att ha en granne som är frisör, hon gör precis som man ber henne :) Nära och bra är det också.