Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1904 ggr
Russtoka
0

Komplex för mitt hår

Jag har tappat håret helt i pannan så jag har väldigt höga vikar. Jag har långt hår så det syns inte så mycket - om det är vindstilla. Men jag måste sätta upp håret när jag ska jobba, så jag döljer eländet under en sjalett eller klut. Klipper jag det kort ser jag ut som en kille.

Har stora komplex för det här. Det går inte att göra något åt heller. Närmar mig 50 så det är hormonstörningar som gjort det, äter östrogen nu, men skadan är redan skedd och permanent.

Jag avundas de muslimska kvinnorna som får ha slöja. Mitt problem skulle inte märkas alls då. Men jag är inte muslim och tänker inte konvertera.

Finns det någon som har tips på vad man kan göra för att göra livet lättare?

Alternativet att transplantera från nacken som man gör på män har jag redan sållat bort. Jag har inte råd.

Det blir lätt att man isolerar sig eftersom man inte kan se ut som modet säger.

Alex
0

"Jag avundas de muslimska kvinnorna som får ha slöja"

Du får väl också ha slöja om du vill? De har ju inte direkt ensamrätt… Flört

Men det finns ju nån produkt som de påstår fungerar bra, som ger tillbaka hårväxten om man har tappat det, eller ökar hårväxten på tunnhåriga eller hur det var… Vet ingen som testat dock, så vad det kostar och hur bra det fungerar har jag ingen aning om.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Chamy
0

Rogaine tror jag att det heter, jag vet dock inte om det är anpassat för män-med hormoner osv. Men det finns massor av naturliga alternativ som kan vara värda att test, rosmarinolja att massera skalpen med osv. Det finns en artikel om hårbottensmassage här på sidan.

Chamy

Medarbetare på Hår iFokus

VonDrufva
0

Intressant det där du skrev om hormonella förändringar.

Jag äter lchf kost nu. (lite kolhydrater, mycket fett) Tydligen är dieten känd för att återställa den hormonella balansen i kroppen. För mig har håret ändrats, jag har fått tunnare, men blankare hår. Enligt många är det bara i början det är så och man får sedan tillbaka håret.

Vore spännande och se vad dieten skulle göra med ditt hår…

Russtoka
0

Regaine, ja det har jag proavat en längre tid för några år sen. Det gav inte det resultat som förväntades och är rätt dyrt att köpa, så jag gav upp efter nåt år.

Ichf kost - intressant. Kanske skulle läsa mer om det. Jag håller inte inne med fettintag direkt, men kanske skulle kolhydraterna minskas. Inte så stor förändring för mig, så det kan vara värt att pröva. Vad får det för effekt på vikten?