Blond eller inte?
Nu vill jag ha eran brutalt ärliga åsikt. Jag hade blont hår ett tag, tanken var att få det vitt men fick för ont utav det. Sedan använde jag inte något silver schampoo så det gulnade ganska så snart. I vanliga fall har jag gärna svart hår.
Men nu funderade jag på att försöka få det vitt igen. Jag har kort hår och skulle det gå åt pipsvängen med blekningen så är det ingen katastrof för min del, jag kan klippa det riktigt kort, inte mig emot, älskar det riktigt kort. Så jag tänkte lägga in en bild med mig med blont hår och svart hår så får ni säga vad ni tycker.

Jaja, det fick bli bilden från min sambos bal, kan erkänna att jag ler på beställning där. Lite överdrivet bara.

Och om ni nu tycker att jag ska satsa på vitt så vill jag veta hur jag ska lyckas med detta. Tänkte att min syster skulle få göra det på mig, hon går frisör första året och har vissa pass där hon ska ha andra personer att öva på, så hon kommer få hjälp av lärare.

Jag tycker att du passade bäst i det svarta
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tyckte också det svarta såg bäst ut :)
Det svarta var riktigt snyggt på dig men tror att vitt blir minst lika snyggt!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

tackar för era åsikter. Läggdags nu. Får se om någon mer sagt sin åsikt i morgon.
Båda färgerna var snygga på dig, det svarta var väl snäppet bättre, men inte fel med vitt heller!
Det som gäller är väl att först och främst se till så att du har bra kvalitet på håret, sen är det ju till att bleka, och om du använder köpfärg så ha i det längre än vad som står på paketet! Dubbla tiden, som brukar bli ca 1,5 h bör du ha det i om du vill ha det såpass ljust. Och räkna med att få bleka i två omgångar (kan köpa en blekning med silverfärg till andra omgången, om det blir ganska ljust på första). Sen lär det få bli några blekningar till innan du får det vitt, och silverschampoo är alltid bra att använda också.
För att få det riktigt pappersvitt lär du få lägga i en toning när du har blekt det riktigt ljust. Men räkna med att det lär ta några månader för att få det vitt, i alla fall om du är mörk nu.
Men sen undrar jag bara, hur menar du med att du fick "för ont" förra gången du blekte?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Det kliade och brände i hårbottnen sist jag gjorde det.
Tack för tipsen :)
#8 Då kanske det är dumt att bleka igen…?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag tyckte de svarta var jätte snyggt :D

Svart:)
Tyckte du såg bäst ut i svart faktiskt.
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Svart passade du jättebra i :) Men om du får bort det gula så skulle vitt också vara väldigt snyggt :)
- Medarbetare på studier.ifokus

#9 Äääh… Kanske, men jag vill ha det vitt så då får jag väl stå ut med det.

jag tyckte det blonda :)
men du skulle nog vara jättesnygg i rosa ^^
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Rosa är en färg som absolut inte är för mig. Gillar inte alls rosa. Så det går bort. Men jag är ändå sugen på att försöka få det vitt.

#16 då hoppar man över rosa! kör på vitt. jag tror att du skulle passa jättebra i det 
Tyckte du passa bäst i blont :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Min chef sa något om att jag skulle tappa en del av min personlighet om jag blonderade mig.. Och med lite eftertanke så tror jag hon kan ha rätt i det.
Så jag funderar istället på svart med röda partier eller helt rött. Inte vinrött eller så utan klar rött.. Vad tror ni om det? Nu har jag ingen bild på mig med något liknande men..

#19 Jag tror det blir skitsnyggt! Det skulle se coolt ut med helt klar rött :D
- Medarbetare på studier.ifokus

Jag har varit sugen på det länge nu.. svart med röda partier har jag haft och jag gillade den röda skarpt!

Jag tror din chef kan ha rätt!Prova svart med röda partier, det kan du nog passa riktigt bra i

Fast det är lite tråkigt för det har jag redan haft. Men jag vet inte om jag skulle passa i klarrött hår. Men det hade vart coolt!

Om det inte skulle passa, hur funkar det då att färga det svart efter att ha klarrött hår? Blir det något knas med färgerna eller fungerar det att göra så? Det är väl rött i svart?
#24 Rött till svart är inga problem. Däremot om du ska ha ljusare, t.ex brun, blond eller annat, så kommer den röda troligtvis lysa igenom, eftersom det sätter sig som tusan.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#24 det kan lysa igenom en del rött. Bästa är att lägga en liten blekning först. Rött är ett ….. att få bort

Jag skulle vilja ha det lite mörkare än det röda på sidhuvudet här, tycker det är lite för orange.
Nu har jag beslutsångest. Det är idag jag måste fixa håret om jag ska hinna göra det innan brudshowen vi ska ha på liseberg..

Det kommer nog bli rött idag.
#7 Jag började ju och vågade bara bleka i 45 minuter som det stod på förpackningen, så nu är jag precis lika "snygg" som Kalles kaviar. Finns en skämmas-bild i en annan tråd här. Har superkort hår (hade aldrig vågat testa annars), så det är bara att klippa bort det, ingen fara så.
Jag tycker att du passar i både svart och vitt Linn, men svart med rött vore skitsnyggt på dig!

Haha, jag såg allt den bilden Terese. 
Det känns lite tråkigt bara att göra svart och rött när jag redan haft det. Sedan känns det inte som att jag skulle få in det röda på något snyggt sätt i frisyren jag har nu. Då hade jag lugg och hade rött i luggen och en röd slinga i nacken.
Tror du passar bäst i lite mörkare :) Men tror du är en person som skulle passa i det mesta.

Jag är jätte dålig på att görsöka fota mig själv men här kommer lite bilder i alla fall. Blev inte rikigt som jag hade tänkt mig men är rätt nöjd ändå.

Ena sidan.

Andra sidan

Kommer nog göra om det senare… Hon blekte det inte innan och använde två olika toner av rött.

#35 gjorde du det hos frissan eller var det en kompis till dig som gjorde det? Ser intressant ut 
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken
Coolt, tycker färgen passade jättebra till dina ögon!

#35 det var min syster som gjorde det. Men hon utbildar sig till frisör och det var på en salong jag gjorde det. jag hade ganska så mört i topparna. Men jag räknade väl inte att det skulle bli så mörkt i topparna utan blekning.
#37 tack så mycket.
Och bara så att ni vet, det gör inget om ni skulle säga att ni tycker att färgen inte passar mig, jag tål sånt. 
Jag måste säga att den färgen helt enkelt inte va fin.. Den va så vanlig.. Såg ut som en blandning på en massa Färger.. Mkt rött..
Men jag tycker att du passade huuur bra som helst i det svarta håret.. Tuff frisyr med :) Det blonda va inte heller illa, men med svart så blir ansiktet mer markerat och man får mer färg på sig..

#39 Jag är benägen att hålla med dig där. Är heller inte särskilt nöjd med det här röda. Ville ju ha det RÖTT! Får se om jag eventuellt hinner fixa det på tisdag, vill ha det RÖTT innan studenten och studenten är om en vecka.
Men tack för att du sa vad du tyckte. Alla tycker olika och det tycker jag att man kan få tala om ibland.
Jag tycker absolut att du ska satsa på rödare röd. Det skulle vara skitsnyggt! Men det du har nu såg inte så farligt ut heller, även om det skulle vara grymmare med riktigt rött, istället ;)

Ska göra ett nytt försök på tisdag att få det rödare. Får se hur det går då.

#42 hur ska du gå tillväga då?
jag röstar för blekning och extremtoning 

#43 Jag ska göra ett försök hos frissan. Jag är dock inte så säker på att det blir som jag vill men får hoppas på det.

Nu blev det rött och fint. Bild kommer snart.

Åh va skoj! Nu blev jag nyfiken så skynda på med bilderna!

Bild :D

Nu kanske jag är sent ute, men med mörka/svarta slingor…ser det röda mörkare ut.
Slingor är alltid ett bra "trolleri-medel"

Ursäkta att det dröjde men här kommer bilder på hur det röda blev. Nu är det dock orange aktigt, inte snyggt alls. Ska se om jag kan få det rött igen nästa vecka.

Och bakifrån.

Det blev lite mörkare än vad som syns, bilderna är tagna med blixt.

jag tycker att det blev fint!

Ja, jag blev rätt nöjd jag med. nu ser jag dock ut som jag vet inte vad i huvudet. ungefär som efter en misslyckad blekning… Eller som jag gjorde när jag hade haft i avfärgning i håret.. Inte allt för läckert..