Hårspray som håller ...
Naturligtvis förstår jag att det inte finns vattenfast hårspray men finns det någon som är så gott som vattenfast?
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

det undrar jag också.. har inte hunnit anstränga mig att prova alla i affären än.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag gillar den lila Proffs, samt got2b glued, ger bra stadga och håller bra, i mitt hår iaf
Helena
Lila poffs <3
Den är bäst håller länge och är bra på mitt hår
Den lila Proffs håller inte för fukt och regn.
Susanne 
Susanne 
Ska man ha en hårspray som håller i fukt och regn får man nog ge upp budgetvarianterna… Dock vet jag inte om det finns nån dyrare "frisörmodell" som håller helt i regn, men finns det så är det garanterat där du hittar dem och inte på ICA.
Sen är det ju alltid bra med "förberedelseprodukter" att ha i innan själva stylingen, som stärker och hjälper till att hålla frisyren. Och även där är det ju de dyrare märkena som gäller för att få bästa möjliga resultat.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#4 Tror inte direkt att någon spray håller riktigt bra för regn..paraply?
Helena
Kanske skulle göra en hårspray som innehåller galon eller nåt, så allt vatten bara rinner av…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Hmmm, pengar är inget problem. Hittar jag något som fungerar så betalar jag vad det kostar, inte mer med det.
Jag kanske skulle spraya frisyrerna med impregneringsspray 
i samma veva kan man ju låta bli att skydda ansiktet så håller make-upen också *mvoaahahaha*
Tack för alla tips iallafall, utan andras erfarenheter och funderingar kommer man inte långt.
Susanne 
Susanne 
Jag tror inte den håller så bra mot väta, men den bästa hårsprayen jag någonsin använt är heter Ice Hair Finisher (från Joico). En klarblå flaska som man kan köpa på salonger. Jag tuperar alltid mitt hår och behöver något som håller hela dagen.
Priset är ganska högt, ca 200 spänn för 400 ml. Men den håller ändå ganska länge. Jag som använder varje dag köper kanske en flaska varannan månad.

Jag har haft Bed Heads med extrem hållbarhet, tyckte den funkade riktigt bra i regn/fuktigt väder.
Klippotekets strongaste finns ju^^
den körde alla på när man skulle göra tuppkammar :P haha
har precis köpt den igen efter några års uppehåll då den försvann.
Emellan körde jag på proffs lila^^
#11 Är det den orangea flaskan? Vart köper du den? :)
Helena
#12 stämmer. fast det VAR den orangea :P till min sorg såg jag att den var ljusrosa/lila istället.
Jag köpte den på h&m i farsta centrum. har dock inte sett den på aslänge så där är det stället jag sett den på nuförtiden :P men finns säkert på många fler ställen^^
#13 H&M i farsta? Oj, de brukar väl inte ha sånt? :O
Jaha, de har bytt färg på den..jag ska till sthlm till helgen, får kika, tack :)
Helena
#14 fast farsta centrum är sveriges näst största köpcentrum :D
varsegod^^
#15 Men H&M i farsta brukar inte ha väldigt bra utbud ;P
Helena
#16 aha :P har bara vart där en gång så jag har inte sån koll än :D
men klippoteket hade dom iaf :P
Aja, jag körde med Osis Fibre Gum först till frisyren och sedan med Osis Mini Giant (styrka 2 av 3). Det höll väldigt bra, dock regnade det inte direkt på håret.
Susanne 
Susanne 
jag använder sheer blonde hårspray (john freida) det fungerar på mitt hår, ganska dyrt. finns och köpa på vissa ica butiker, annars hos frisören ca 100-160 kr : )