Hårfärg

Frisyren och färgen är jättefin!
För att få den där rosa färgen så måste man bleka håret tills det är väldigt ljustgult, som mörkast, för att få en bra färg. Sedan så finns det tyvärr bara toningar i sverige att få tag i med den rosa färgen. Jag själv som brukar ha rosa hår använder mig utan Stargazer, nyans Shocking Pink. Den är dock lite ljusare än på bilden, men av samma märke finns Magenta, som blir en aning mörkare.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

okej tack :) tycker du jag ska göra det hos en frisör ?
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!

färgningen kan du göra själv. jag gillar då inte färgningar och blekningar hos frisörer.. :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

okejj :) jag ska få hjälp av en äldre vän!:D hon är frisör :D
// Elin

Men vilket färg o blekningsmedel skulle du föreslå ?
// Elin

Om man vill färga platinablont hur gör man då dåå ? xD
// Elin
#7 Då är det bara att bleka, bleka och bleka tills du får den nyans du vill ha… Vad har du för färg nu?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jag har gyllenebrun
// Elin
Då är nog det bästa att bleka på salong. Men oavsett hur du gör bör du vara medveten om att det sliter extremt på håret, och det är inget man ska ge sig på om man har väldigt tunnt hår eller dålig kvalitet om man är rädd om det. För det kan gå av och en hel del kommer garanterat lossna oavsett.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

okejj :/ ska nog färga svart istället. Vill ju somsakt klippa mig men enligt många så är det knappt nån frisör som kan dom där emo frisyrerna … vet du nån i stockholm som klipper ? typ privat elr nåt
// Elin
#11 Nej tyvärr inte i Stockholm, har ingen koll där.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Okej , hur ska man göra då ?
// Elin
Vaddå hur man ska göra?
Mvh Alex
Värd för Ridsport

jaa , dom flesta frisörerna vet ju ejj om frisyrer som scene o så .. vill ju inte komma ut med en page liksom
// Elin
#15 Hör dig om bland folk du känner, som har lite mer avancerade frisyrer, och kolla vilken frisör de rekommenderar. Så tar du med dig bilder på frisyren du vill ha.
Det är ju rätt så mycket jobb med att styla den där, men det antar jag att du vet redan. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

haha joo :P men vi har ingen skrivare :P ingen kompis som har det heller
// Elin
blek med stargazer jätte bra blekning
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
Ett tips är att fråga någon med snyggt hår var h*n klippte sig. Annars är det inte så svårt att fixa en sån frisyr själv eller med hjälp av en kompis, mest att tunna ut en massa ^^ Annars håller jag med Alex om att du borde ta med dig en bild. Finns det inte möjlighet att skriva ut på ett bibliotek tro?
Helena

#19 Joo men jag vågar inte klippa mig själv .. det kommer se för j*vligt ut :P
// Elin
Annars, gå till några frisörer och kolla i deras tidningar. Där borde du kunna hitta liknande frisyrer i alla fall, så du kan visa och förklara.
Mvh Alex
Värd för Ridsport