hårförlängning
Hejsan , jag vill skaffa hårförlängning men vet inte hur :/ , Vilket är bäst ? bor i stockholm så någon kanske har nåra tips på affärer?/frisörer
// Elin
www.Duettvagenskaniner.webs.com
Medlem i Wienerteddy klubben!
Hejsan. Jag har tyvärr inga tips på affärer och sånt i Stockholm (bor i Norrköping). Men jag vet att det ska finnas i alla fall en affär med hår där. Frisörer brukar vara dyra att sätta i hår men du kanske har turen att hitta någon som är billig? :) Vad är det du menar med "vilket är bäst"? Vilket isättningssätt eller själva kvaleten (hur stavas det? Skratt) på håret? Köp INTE kanekalon. Det är jätte dåligt och kommer trassle sig tills du blir galen. Köp äkta hår. Kilka in lite på tradera och sök. Man brukar aldrig vinna något där eftersom hårförlängningar tydligen var poppulära där. Hehe. Men du kan kolla på blocket också. Det finns en hel del. Men kolla upp först och främst vad det är du ska ha så du inte får fel. :) Lycka till
Hej!
Jag har hållt på endel med förlängning både på mig själv & fixat på andra.
Alla tycker olika om olika insättningar vad som ä bäst eller inte men själv så tycker jag att microringar är bäst men visst har det även sina nackdelar, ja skriver lite för & nackdelar nedan om vad jag tycker:
**Microringar:
**Fördelar: Med microringar i håret sitter det fast bäst & man kan sätta upp håret & göra lite som man vill med det & sätter man in det bra så syns det inte att man har hårförlängning.
Det sliter inte mycket alls på sitt eget hår & när man vill ta bort det kan man bara öppna upp microringarna så slipper du va rädd att du måste klippa bort det m.m.
Du slipper sätta in det varje dag & ta ut det, bara att fläta innan man går & lägger sig så håller det bäst!
Nackdelar: Kan bli slitet ganska fort om man inte sköter det rätt & duschar ofta.
Tar sig en stund & sätta in det, men det är det värt!
**Clip-Ons:
**Födelar: Håller håret fint länge då du kan ta ur det när du vill så du slipper duscha det varje gång du vill duscha ditt eget hår.
Sliter inte heller på ditt eget hår.
Går även rätt snabbt & sätta in så fort man vant sig.
Nackdelar: Lossnar lätt & man kan inte sätta upp håret så bra p.g.a det.
Jobbigt att få sätta jämt in det om man vill använda det varje dag.
**Lim:
**Fördelar: Sitter ganska bra & du kan sätta upp håret & göra andra frisyrer.
Nackdelar: Sliter jättemycket på håret & limmet är inte lätt att få bort när man vill ta ut det.
Jag har använt det en gång & aldrig mer sa jag, använde limlösning som det stod att jag skulle göra men det hjälpte inte & jag fick slita ur limmet ur håret så mycket av mitt egna lossnade.
Det är alltid bäst & köpa äkta hår för det kan man färga/platta/
locka m.m.
Men det är ganska mycket jobb att ha förlängt hår då det kräver ganska mycket vård.
Man får vara väldigt försiktigt med det om man vill behålla det fint länge.
Sen finns det självklart fler sätt att sätta in det på, men inget jag hållt på så myclet med.
Man kan ju även fläta in det m.m.

du kan kika in på min hemsida för att få lite mer info om de olika metoderna, skötsel, bilder m.m.
jag har själv jobbat med hårförlängningar i några år nu, och bor i sthlm.
och precis som BlackieSixx skriver, så finns det för- och nackdelar med alla metoder.
om du har några frågor så får du hör av dej :)